اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی:

هتل 5 ستاره «آنا» 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خبرگزاری فارس: قائم‌ مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی از پیشرفت فیزیکی 85 درصدی هتل پنج ستاره ارومیه با نام «آنا» خبر داد و گفت: امیدواریم این پروژه تا پایان سال جاری برای بهره‌برداری آماده شود.

هتل 5 ستاره «آنا» 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

حسین امامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه پروژه عمرانی فوق با ظرفیت بیش از 580 تخت از فضای فیزیکی وسیعی برخوردار بوده و به امکانات گوناگونی تجهیز می‌شود بعد از بهره‌برداری در گروه هتل‌های مطرح خاورمیانه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این هتل به معنای واقعی کلمه همه امکانات موجود در یک شهر ایجاد می‌شود، تصریح کرد: در این هتل چندین غذاخوری، سال همایش، فروشگاه، مراکز تفریحی، سونا و جکوزی، سوئیت‌های شیک ساخته شده و تجهیزات مورد نیاز گردشگران داخلی و خارجی در این اماکن قرار می‌گیرد.

امامی با بیان اینکه این هتل با اعتباری به میزان 85 میلیارد تومان در دست احداث است، ادامه داد: از یک طرف 21میلیارد تومان از این مبلغ در قالب تسهیلات بانکی در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفته و مابقی اعتبار نیز آورده شخصی سرمایه‌گذار است و از طرف دیگر سرمایه‌گذار به میزان 15 میلیارد تومان تسهیلات درخواست کرده که در صورت تامین اعتبار روند ساخت و ساز شتاب می‌گیرد.

وی با اظهار به اینکه بنا بر این بود که پروژه فوق در شهریورماه سال جاری افتتاح شود، ادامه داد: افتتاح این هتل با تاخیر همراه است ولی با توجه به اینکه در گروه طرح‌های مهر ماندگار آذربایجان‌غربی گنجانده شده است برای به افتتاح رساندن آن در زمان مقتضی تلاش شده و از همه ظرفیت‌های قانونی و مالی استفاده می‌شود مضاف بر اینکه همه تجهیزات خریداری شده و آماده نصب است.

وی در پاسخ به این سوال که نگرانی این وجود دارد که این پروژه نیز به سرنوشت سایر پروژه‌های فاخر از جمله تله‌کابین ارومیه دچار شده و در ساخت و ساز آن رکود ایجاد شود، گفت: پنج سال از کلنگ‌زنی و آغاز اجرای این طرح می‌گذرد و اکنون با همت سرمایه‌گذار و با پشتیبانی دولت روند ساخت و ساز مطلوب بوده و موعد افتتاح نیز نزدیک است.

در پروژه‌های عمرانی به معماری اسلامی بیشتر توجه شود

امامی با اظهار به اینکه با بهره‌برداری از این پروژه فاخر برای بیش از 2 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود، ادامه داد: در بخش‌های مختلف اعم از خدمات، غذاخوری و مراکز تفریحی نیروی فعال به کارگیری شده و همچنین به صورت غیرمستقیم برای قشر عظیمی فرصت ارتزاق ایجاد می‌شود.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی از بومی‌بودن سرمایه‌گذار این پروژه خبر داد و گفت: یک سرمایه‌گذار ارومیه‌ای برای اجرای این پروژه داوطلب شد به طوری که تاکنون نیز فعالیت موثری داشته است.

امامی با اظهار به اینکه هتل فوق به یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل استان برای جذب گردشگر تبدیل می‌شود و در جاده بند ارومیه به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار در دست احداث است، ادامه داد: برای مدیریت هتل مذکور از یک تیم مدیریتی آشنا به علم هتل‌داری استفاده می‌شود و همچنین برای بازاریابی داخلی و خارجی در سطح وسیع برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

وی در واکنش به این مطلب که شنیده‌ها حاکی از آن است در بعضی رستوران‌های لوکس تهران با بستنی روکش طلایی از مهمانان پذیرایی می‌شود، افراط و تفریط در مهمان‌نوازی را عملی نسنجیده دانست.

امامی گفت: قوانین، اصول مهمانداری و هتل‌داری طبق استانداردهای جهانی رعایت می‌شود و از هرگونه اقدام که رنگی از طاغوت پیدا کند باید خودداری کرد، به ویژه اینکه ما در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و باید از مصادیق اسراف پرهیز کنیم.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی به دلیل اینکه در روند احداث این پروژه از معماری اسلامی الهام گرفته نشده است، اظهار تاسف کرد و بیان داشت: باید به صورتی طرح‌های عمرانی‌ و ساخت و‌ سازها را پیش برد که هنگام ورود یک گردشگر خارجی با نمایی از فرهنگ ایرانی و اسلامی رو‌به‌رو شود.

وی با اظهار به اینکه عنوان آنا برای این هتل برگزیده شده است، خاطرنشان کرد: این عنوان که برگرفته از زبان و فرهنگ بومی ارومیه است قطعی بوده و تغییر پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول