اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های کرمان:

زندان جیرفت با کمبود شدید فضای فیزیکی مواجه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت: زندان شهرستان جیرفت با کمبود شدید فضای فیزیکی مواجه است و باید زیرساخت‌های این زندان به دلیل حساسیت آن فراهم شود تا امنیت در منطقه پایدار مانده و افزایش یابد.

زندان جیرفت با کمبود شدید فضای فیزیکی مواجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، علی ولی‌نیا پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس زندان شهرستان جیرفت اظهار داشت: کار در زندان‌ها به دلیل ارتباط با افرادی که به هر عنوانی دچار خطا و آسیب شده‌ و باورهای غلطی در خود پرورش داده و با آن‌ها زندگی می‌کنند، بسیار خطیر است.

وی افزود: زندان‌بانان با مسئولیت سنگینی که در این زمینه بر عهده دارند، باید تلاش کنند تا این باورها را تغییر داده و آنها را به زندگی سالم و محیط اجتماع بازگردانند.

ولی‌نیا رسالت و وظیفه اصلی این مجموعه را زندگی بخشیدن دوباره به زندانیان ذکر و تصریح کرد:‌ از آنجا که در هر حوزه استحفاظی رعایت اصول و قواعد خاصی برای افراد زیر پوشش آن لازم بوده و تخطی از آن موجب برخورد با وی می‌شود در مجموعه زندان‌ها نیز اینگونه است.

وی ابراز داشت:‌ به برکت نظام جمهوری اسلامی، حمایت‌های مادی و معنوی و ایجاد مجموعه‌های فرهنگی در زندان‌ها تاکنون توانسته‌ایم افراد زیادی را دوباره به اجتماع بازگردانیم.

ولی‌نیا مردم جنوب کرمان را مردمی نجیب ذکر و عنوان کرد:‌ با توجه به کارهای زیادی که در منطقه جنوب کرمان انجام گرفته است، امیدواریم، شاهد کاهش زندانیان این منطقه باشیم.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان با اشاره به اینکه زندان شهرستان جیرفت با کمبود شدید فضای فیزیکی مواجه است، گفت: زیرساخت‌های این زندان به دلیل حساسیت آن باید فراهم شود تا امنیت در منطقه پایدار مانده و افزایش یابد. 

ولی‌نیا بیان داشت:‌ بحث زندان در همه کشورها وجود دارد تا کسانی که موجب هنجارشکنی در جامعه می‌شوند، مدتی از دیگران جداسازی و در زندان نگهداری شوند.

وی با بیان اینکه خواست مسئولان بلندپایه نظام این است که به سمت احداث زندان جدید گام برنداریم، اذعان داشت:‌ اما در بعضی مواقع ساخت زندان به عنوان یک زیرساخت اجتناب‌ناپذیر است.

ولی‌نیا خاطرنشان کرد: بر همین اساس در حال پیگیری برای انتقال زندان این شهرستان به خارج شهر و احداث زندانی جدید هستیم.

وی با اشاره به اینکه ساخت زندان شهرستان کهنوج نیز در دستور کار قرار گرفته و مشکل اعتباری نیز ندارد، اظهار داشت:‌ ساخت و بهره‌برداری از این زندان موجب می‌شود تا تعدادی از زندانیان مستقر در جیرفت به این زندان انتقال یافته و از این طریق بسیاری از مسائل مربوط به کمبود فضای فیزیکی آن برطرف می‌شود.

ولی‌نیا با تأکید بر اینکه زندان‌ها باید به سمت و سوی زندان‌بانی اسلامی گام بردارند، تصریح کرد:‌ برای رسیدن به این هدف گام‌های بسیار خوبی از جمله در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی برداشته شده است.

وی افزود: در حالی که ما تمام تلاش خود را برای زندان‌بانی اسلامی به کار می‌گیریم، اما در سایر کشورهای جهان زندان‌ها، پلیسی بوده و افراد زندانی از کمترین امکانات استفاده می‌کنند.

ولی‌نیا با تأکید براینکه ما زندانیان را افراد طرد شده از جامعه نمی‌دانیم، بیان داشت: آن‌ها افرادی هستند که دچار خطا و اشتباه شده و برای رهایی از آن نیازمند یاری و کمک ما هستند.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در زندان‌های استان گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب بحث تعلیم آموزه‌های قرآنی و سوادآموزی در سطح زندان‌ها است به‌گونه‌ای که در زندان شهرستان جیرفت افراد از مقطع نهضت تا بالاترین مقاطع علمی می‌توانند تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که دچار مشکل شده‌، از آموزه‌های اسلام و قرآن فاصله گرفته‌اند، ابراز داشت: طبق آمار گرفته شده، قرآن در زندان‌ها بیشتر از هر جای دیگری تلاوت می‌شود. 

ولی‌نیا دارالقرآن را یکی از مهم‌ترین مراکز در زندان‌ها ذکر و خاطرنشان کرد: اقامه نماز و قرائت قرآن از اهم کارهای انجام شده در زندان‌های استان کرمان است.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه دشمنان در تلاش هستند تا جوانان را که به عنوان سرمایه‌های نظام قلمداد می‌شوند به بی‌راهه بکشانند، امیدواریم آن‌ها با تمسک به قرآن مانند خاری در چشم آن‌ها شوند.

ولی‌نیا تغییر و تحول در تمام سطوح کار و زندگی فردی و اجتماعی لازم و ضروری دانست و بیان داشت: در تمام کشور این تغییر مسئولیت‌ها با برنامه‌ریزی انجام می‌گیرد تا موجب رشد و ترقی شود. 

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول