اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مقایسه با 27 سال گذشته صورت گرفت

مقاوم‌سازی 30 برابری مسکن روستایی در دولت‌های نهم و دهم

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن زنجان گفت: در دولت‌های نهم و دهم 30 برابر دولت‌های گذشته در زمینه مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی کار شده است.

مقاوم‌سازی 30 برابری مسکن روستایی در دولت‌های نهم و دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، احمد حاجی‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع مسئولان استانی و شهرستانی با اشاره به وقوع زلزله در استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: بیش از 40 دستگاه ماشین‌آلات به این مناطق اعزام شده است.

وی با بیان اینکه 95 نیرو کارشناس نیز مشغول فعالیت هستند، ابراز داشت: یک هزار و 500 واحد آمارگیری شده که 700 واحد به صورت ویژه بوده و باید بازسازی و نوسازی و در اختیار مردم قرار بگیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان از آواربرداری از 294 واحد خبر داد و گفت: 80 واحد را پِی‌کَنی کرده و برای 797 واحد نیز پرونده تشکیل داده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح ساختمان جدید بنیاد مسکن ابهر خاطرنشان کرد: ساختمان پیشین این اداره هم از نظر منظر شهری مناسب نبود و هم فضای مناسبی برای کار محسوب نمی‌شد.

حاجی‌زاده افزود: طبقه دوم ساختمان جدید بنیاد مسکن ابهر را در اختیار آبفار قرار داده‌ایم که این پروژه 960 مترمربع بوده و برای هر طبقه 480 مترمربع زیربنا داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه یک میلیارد و 170 میلیون تومان برای طرح‌های هادی بخش مرکزی ابهر هزینه شده است، گفت: در سال 90 طرح هادی را در 25 روستا اجرا کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که اجرای طرح هادی در سال جاری بیشتر از سال گذشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در 27 سال پیش از روی کار آمدن دولت نهم فقط 204 واحد مقاوم‌سازی شده بود، خاطرنشان کرد: در دولت‌های نهم و دهم 30 برابر عملکرد 27 سال پیش از روی کار آمدن دولت نهم مقاوم‌سازی صورت گرفته است.

حاجی‌زاده تصریح کرد: 54 درصد واحدهای مسکونی روستاهای ما بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه در برخی از روستاها از این طرح استقبال نشده است، گفت: باید در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسب در روستا صورت بگیرد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول