اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

مقاوم‌سازی و بهسازی 92 هزار مسکن روستایی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از مقاوم‌سازی و بهسازی 92 هزار مسکن روستایی در استان خبر داد.

مقاوم‌سازی و بهسازی 92 هزار مسکن روستایی در آذربایجان‌شرقی

احمد علیرضابیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: 100 درصد ساکنان روستاها و مناطق عشایرنشین آذربایجان‌شرقی از بیمه خدمات درمانی برخوردار هستند.

وی افزود: احداث یک‌هزار و 81 خانه بهداشت روستایی بر اساس سیستم شبکه بهداشت و درمان استان در مناطق روستایی و عشایری با هدف ارائه خدمات بهداشتی درمانی رایگان از فعالیت‌های دولت در دوره نهم و دهم است.

بیگی افزود: ارائه وام مسکن روستایی با کارمزد پنج درصد به 92 هزار و 656 نفر در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی و ارائه سند مالکیت رسمی به 183هزار واحد مسکونی روستایی نیز از عملکرد دولت در بخش مسکن روستایی حکایت دارد.

وی با اشاره به توسعه روستاها و مناطق عشایرنشین استان در دوره دولت نهم و دهم عنوان کرد: گازرسانی به 930 روستا، ارائه بیش از دو هزار و 500 خدمات مخابراتی به روستاها، آسفالت‌ریزی بیش از چهار هزار و 300 کیلومتر راه روستایی و احداث بیش از 39 هزار کیلومتر جاده قابل دسترسی برای روستاهای زیر 20 خانوار در همین راستا صورت گرفته است.

بیگی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 98 درصد روستاییان از آب آشامیدنی، بیش از 83 درصد جمعیت روستایی از خدمات حوزه دهیاری‌ها و دو هزار و 90 روستای بالای 20 خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: احداث بیش از 23 هزار متر مربع اماکن و میادین ورزشی سرپوشیده روستایی و احداث بیش از 555 هزار متر مربع اماکن و میادین ورزشی روباز روستایی، برخورداری 44 هزار و 35 نفر از قالیبافان از بیمه قالیبافی از مهمترین اقدامات دولت در روستاها بوده است.

وی در ادامه به افزایش مشارکت اجتماعی روستاها پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با نهادینه شدن شوراهای اسلامی روستاها و تاسیس دهیاری‌ها بستر و ساختاری مناسب برای افزایش مشارکت اجتماعی روستاییان مهیا شد.

بیگی عنوان کرد: امیدواریم تا پایان سال‌جاری پروژه‌های نیمه‌تمام روستایی خاتمه یابد. 

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول