اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان:

مسکن‌های مقاوم‌سازی شده در زلزله کم‌ترین آسیب را دیده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده در سطح روستاهای زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی، آسیب چندانی در زلزله اخیر ندیده‌اند.

مسکن‌های مقاوم‌سازی شده در زلزله کم‌ترین آسیب را دیده‌اند

صفی‌الله کرامتی در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‌وگو خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به معین بودن استان زنجان برای استان آذربایجان‌شرقی به هنگام وقوع حوادث اظهار داشت: اردبیل و آذربایجان‌غربی دیگر استان‌های معین برای آذربایجان‌شرقی هستند.

وی به حضور امدادگران استان زنجان در نخستین ساعات بعد از وقوع زلزله اشاره کرد و افزود: نیروهای استان زنجان در بخش خواجه شهرستان هریس استقرار یافته و به کمک‌رسانی مشغول شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان به حضور مدیران استانی از جمله مدیر کل هلال احمر استان زنجان در مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و ادامه داد: کمک‌های هلال احمر و سایر ارگان‌های دولتی زنجان شامل 12 هزار و 500 تخته چادر و 14 هزار، و 500 قوطی کنسرو، 10 تن خرما و سایر اقلام مورد نیاز بلافاصله به مناطق حادثه‌دیده ارسال شد.

وی تعداد نیروهای متخصص حاضر در منطقه زلزله‌زده را 140 نفر اعلام کرد و تاکید کرد: همه نیروهای اعزام شده از استان زنجان به مناطق آسیب‌دیده از زلزله نیروهای ماهر و متخصص هلال احمر بوده‌اند.

کرامتی در پاسخ به سوالی در مورد نحوه ادامه کمک‌های استان زنجان به حادثه‌دیدگان گفت: تصمیم‌گیری در مورد ادامه کمک‌ها منوط به دستورات دولت است.

وی تاکید کرد: ادامه کمک‌های استان زنجان به حادثه‌دیدگان زلزله آذربایجان‌شرقی همان طوری انجام می‌شود، که دولت تصمیم می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد تکرار زلزله‌های بالای شش ریشتر در ایران در مدت زمان مشخص هر چند سال یک بار گفت: هر چند تکرار زلزله‌های بالای شش ریشتر ثابت نیست، ولی‌ میانگین وقوع این زلزله‌ها هر 10 سال یک بار است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در مورد زمان ندادن تلفات در زلزله‌های شش ریشتری در ایران تاکید کرد: زمان توقف تلفات موقعی خواهد بود، که واحدهای مسکونی به صورت مناسب مقاوم‌سازی شده باشد.

کرامتی با اشاره به اینکه هیچ کدام از واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی تخریب نشده است، ادامه داد: واحدهای مسکونی خشتی مناطق زلزله‌‌زده بیشترین خسارت را دیده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول