اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بحران استان اردبیل:

37 هزار مسکن مقاوم‌سازی شده پایان کار گرفتند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بحران استان اردبیل گفت: تا کنون 37 هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده در روستاهای استان اردبیل پایان کار دریافت کردند.

37 هزار مسکن مقاوم‌سازی شده پایان کار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در اردبیل اظهار داشت: بحث مقاوم‌سازی را در 100 هزار واحد مسکونی روستایی جدی گرفتیم به طوری که در هفت سال اخیر و به همت دولت خدمتگزار و بعد از زلزله مهیب اردبیل بحث مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی جزو اولویت‌ها قرار گرفت است.

سهمیه مقاوم‌سازی منازل روستایی 57 هزار واحد است

مدیرکل بحران استان اردبیل بیان داشت: سهمیه استان اردبیل در بحث مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در طی شش سال گذشته 57 هزار واحد بوده که از این بین 47 هزار واحد به مرحله عقد قرارداد با بانک‌های عامل رسیده است.

اسلامی افزود: در کنار بحث مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی که به سرعت در حال انجام است مقاوم‌سازی مدارس را نیز جدی گرفتیم به گونه‌ای که با افزایش اعتبارات تخریب و بازسازی بیش از 63 میلیارد تومان در اختیار نوسازی استان اردبیل قرار گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی بحران استان اردبیل ادامه داد: از سال 85 تا کنون در حوزه تخریب و بازسازی و همچنین مقاوم‌سازی مدارس فرسوده 17 پروژه با 132 کلاس درس مقاوم‌سازی شده است.

این مسئول یادآور شد: 160 پروژه نیز در قالب 650 کلاس درس با صرف 17 میلیارد تومان در برنامه تخریب و بازسازی بوده که به‌زودی به ثمر می‌نشیند.

وی اظهار داشت: در سال جاری نیز 43 پروژه با 320 کلاس درس از محل اعتبارات تخریب و بازسازی تکمیل شده و در مناسبت‌های پیش رو تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر شورای هماهنگی بحران استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از ارسال یک هزار و 45 تخته پتو، یک هزار و 620 متر مربع موکت و  بیش از 12 هزار بسته غذایی و اقلام زیستی به همراه آب معدنی، چای، برنج و روغن به مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی خبر داد

اسلامی افزود: 12 دستگاه خودروی کمک‌دار و دو دستگاه مینی‌بوس نیز به همراه تمام تجهیزات امکانات ست نجات و اکیپ سگ‌های تجسس به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند تا به یاری هموطنان آذری بشتابند.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول