اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

نیمی از واحدهای روستایی کشور مقاوم‌سازی شده است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: می‌توان ادعا داشت نیمی از واحدهای مسکونی کم دوام و بی دوام روستایی در هفت سال گذشته مقاوم‌سازی شده و سازه‌های آنها در برابر زلزله شش ریشتر مقاوم است.

نیمی از واحدهای روستایی کشور مقاوم‌سازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه هماهنگی مدیریت بحران اردبیل از اهتمام دولت و مجلس برای تمدید مهلت جذب اعتبارات عمران روستایی و بحث مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خبر داد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران اسلامی ما جزو 10 کشور زلزله‌خیز دنیاست و در کمربندی گسل‌های زلزله قرار دارد شایسته‌ترین حرکت پیشگیرانه اهتمام جدی به بحث مقاوم‌سازی مساکن روستایی است.

صابری ادامه داد: در زلزله اخیر اهر، ورزقان و هریس نیز استان اردبیل به عنوان استان معین و پشتیبانی کننده تاکنون در حد توان خود امدادرسانی را انجام داده و همچنان شایسته است مردم این استان با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود از این حادثه‌دیدگان دستگیری کنند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: روز گذشته اولین محموله کمک‌های مرمی شامل نان به تعداد 10 هزار قرص وارد مناطق زلزله زده شد. برای اولین بار است که ایران اسلامی ما در زمان وقوع چنین حوادثی اعلام کرد که نیازی به کمک‌های خارجی وجود ندارد.

این مسئول اغلب نیازمندی حادثه دیدگان را چادر، پتو، مواد غذایی فاسد نشدنی و آب عنوان کرد و گفت: در تامین این مایحتاج هیچ مشکلی وجود ندارد و ما محموله‌های مورد نیاز هموطنان‌مان را در حد توان و بضاعت خود تامین می‌کنیم و انتظار داریم مسئولان امر نیز نسبت به نوسازی و بهسازی مساکن روستاییان آسیب‌دیده تا آغاز فصل سرما اقدام جدی را انجام دهند.

استاندار اردبیل همچنین از رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب و دیجیتالی در اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف قدردانی کرد و ابراز داشت: حضور مسئولان در این حوادث در آرامش‌بخشی به فضای جامعه و کاستن از التهابات موثر است به طوری که در کمتر از 12 ساعت وزیر کشور و همچنین وزیر بهداشت به همراه مدیرعامل جمعیت هلال احمر از محل وقوع زلزله بازدید کرده و در کمتر از 36 ساعت نیز معاون اول رئیس جمهور در آذربایجان حاضر شده و به تبیین سیاست‌های کلی دولت برای پرداخت کمک‌های بلاعوض برای بازسازی مناطق زلزله‌زده اقدام کرده است.

صابری در پایان اظهار داشت: با کمک نیروهای امدادی و مجموعه های خدماتی دیگر در کمتر از 14 ساعت آواربرداری و بیرون آوردن جان‌باختگان این حادثه انجام شد و شاهد کفن و دفن آنها و اسکان موقت حادثه‌دیدگان و همچنین کمک به مصدومان و مجروحان بودیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول