اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی خبر داد

رشد 35 درصدی گردشگری در ایران

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در سال‌های اخیر گردشگری در ایران 35 درصد افزایش یافته است که این آمار بیانگر افزایش گردشگری کشور از میانگین گردشگری جهانی است.

رشد 35 درصدی گردشگری در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر جهانیان بعد از ظهر امروز در همایش گردشگری مذهبی که به مناسبت بزرگداشت روز قزوین در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر گردشگری در ایران به‌ویژه ایام تعطیلات نوروز 35 درصد افزایش یافته است که این آمار بیانگر افزایش چشم‌گیر گردشگری در کشور نسبت به سال‌های گذشته است.

وی ابراز کرد: گردشگری مذهبی از مهم‌ترین نیازهای ضروری سبد فرهنگی خانواده است که مسئولان نظام باید بیشتر به این موضوع توجه کنند و برای توسعه و رونق آن بین خانواده‌ها اقدامات جدی انجام دهند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیان کرد: اکنون گردشگری مذهبی همانند گذشته تنها برای افراد خاصی نیست بلکه تمام اقشار مختلف جامعه از آن استفاده مطلوب می‌کنند.

این مسئول اذعان کرد: طبق آمار رسمی در سال‌های گذشته 25 میلیون گردشگری در ایران بوده که این میزان گردشگری کمتر از 20 میلیون دلار درآمد برای کشور به همراه داشته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: آمار گردشگری تا پایان سال 2011 در  ایران 40 برابر شده که این آمار نشان‌دهنده رونق چشم‌گیر گردشگری در این مقطع زمانی در کشور بوده است.

این مسئول اضافه کرد: با افزایش چشم‌گیر گردشگری در کشور درآمد حاصل از آن به 50 برابر رسیده که تحقق این امر بیانگر افزایش بی‌نظیر درآمد کشور از صنعت گردشگری تا پایان سال 2011 بوده است.

 

تورهای گردشگری در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد برگزار شد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران، اذعان کرد: در این اجلاس نمایشگاه صنایع دستی و تورهای گردشگری مختلفی برگزار شد تا در پی آن با معرفی آثار تاریخی و گردشگری کشور به آنان، گردشگری را در کشور رونق دهیم.

جهانیان عدم شناخت کشورهای مختلف از آثار گردشگری، مذهبی و فرهنگی ایران را از جمله مهم‌ترین معضل در حوزه گردشگری در کشور دانست و بیان کرد: با معرفی درست ایران به کشورهای مختلف می‌توان گردشگری در این کشور را بیش از گذشته توسعه داد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه گردشگری در کشور رابطه مستقیم با درآمد و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم دارد، ابراز کرد: با افزایش گردشگری درآمد، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در کشور افزایش مطلوبی می‌یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری شاهد رشد قابل توجه گردشگری در کشور بودیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم در شش ماهه دوم سال جاری نیز بتوانیم رشد نسبی مطلوبی در گردشگری کشور داشته باشیم.

 

گردشگری در ایران با تعامل دستگاه‌های اجرایی رونق می‌یابد

این مسئول یادآور شد: در توسعه سفرهای داخلی نیاز به برنامه‌ریزی هدفمند است که با هدف‌گذاری مناسب می‌توان گردشگری در سال جاری را رونق و توسعه داد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: این هدف با تعامل و همکاری مناسب بین فعالان گردشگری از جمله استادان و دستگاه‌های مختلف اجرایی گردشگری بیشتر محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم ایران نسبت به سفر کردن و گردشگری در کشور شوق و اشتیاق خاصی پیدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه گردشگری داخلی در کشور در سال‌های اخیر رونق چشم‌گیری یافته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اضافه کرد: مردم ایران با اعضای خانواده به‌ویژه در ایام نوروز و فصل تابستان بسیار سفر می‌کنند که این بیانگر دارا بودن روحیه نشاط و شادابی بین آنها است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر ماندگاری مسافران در گردشگری و سفر کردن در ماه مبارک رمضان 19 درصد افزایش یافته بود، ابراز کرد: در امسال نیز ماندگاری مسافران در گردشگری و سفر کردن در این ماه مبارک 37 درصد افزایش یافته است که این نشانگر علاقه و شوق مردم ایران به طولانی شدن مدت سفر کردن است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول