اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود جاذبه‌های بکر و طبیعی

محور باغچه‌سادات قطب گردشگری کهگیلویه و بویراحمد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و شهرسازی چرام گفت: وجود طبیعت بکر و جاذبه‌های فراوان در طول مسیر باغچه‌سادات رونق دوچندانی را به بخش سرفاریاب و دهستان امام‌زاده علی می‌بخشد و قطب گردشگری کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

محور باغچه‌سادات قطب گردشگری کهگیلویه و بویراحمد می‌شود

محمد ماهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام اظهار داشت: مسیر سرفاریاب به آب حیات امام‌زاده علی یکی از محورهای اصلی درون استانی بوده که می‌تواند نقش مهمی را در برون رفت کهگیلویه و چرام از بن‌بست ایفا کند.

رئیس اداره راه و شهرسازی چرام تصریح کرد: وجود طبیعت بکر و جاذبه‌های فراوان در طول این مسیر نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و به جرأت می‌توان گفت که جاذبه‌های طبیعی این مسیر در جنوب کشور بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه طول مسیر راه 45 کیلومتر است، عنوان کرد: با تکمیل این مسیر، مسافت شهرستان‌ کهگیلویه و چرام به مرکز استان 20 کیلومتر کاهش خواهد یافت.

رئیس اداره راه و ترابری شهرستان چرام اذعان داشت: عملیات اجرایی بهسازی این جاده از سال 81 شروع شده که تاکنون 70 درصد عملیات اجرایی پروژه انجام شده است.

این مسئول در خصوص حجم عملیات انجام شده، ابراز داشت: حجم عملیات انجام شده این پروژه تاکنون یک میلیون و 837 هزار و 300 متر مکعب خاکبرداری بوده است.

ماهیاری اضافه کرد: مقدار خاک‌ریزی این پروژه تاکنون 510 هزار و 325 متر مکعب بوده است.

مدیر راه و ترابری شهرستان چرام از احداث 68 دستگاه پل با دهانه‌های مختلف خبر داد و گفت: اجرای لایه زیر اساس این پروژه 44 هزار و 200 متر مکعب بوده است.

وی مقدار لایه اساس را 33 هزار و 400 متر مکعب اعلام و خاطرنشان کرد: آسفالت این پروژه 40 هزار و 171 مترمربع می‌باشد.

وی در ادامه با بیان ظرفیت‌های عظیمی که در حوزه گردشگری در این مسیر وجود دارد، عنوان کرد: مردم و اهالی مناطق سرفاریاب و سادات امام‌زاده علی (ع) با افتتاح این پروژه می‌توانند بر روی حوزه گردشگری در طول این مسیر سرمایه‌گذاری کنند و قطعا احداث این مسیر رونق دو چندانی را به شهرستان‌های کهگیلویه و چرام و به خصوص بخش سرفاریاب خواهد داد.

ماهیاری متذکر شد: این پروژه تا پایان سال 92 به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول