اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

جشنواره آش بازتاب بزرگی در جذب گردشگران به زنجان دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: هفتمین جشنواره سراسری آش، بازتاب بزرگی در جذب گردشگران به استان زنجان دارد.

جشنواره آش بازتاب بزرگی در جذب گردشگران به زنجان دارد

یحیی نقی‌‌زاده محجوب امروز در حاشیه جشنواره آش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تاکید بر اینکه جشنواره سراسری آش از سال 84 تاکنون به صورت مستمر برگزار شده است، اظهار داشت: جشنواره آش فرصت خوبی برای معرفی قابلیت‎های استان زنجان در حوزه فرهنگی و تاریخی است.

وی با اشاره به اینکه غذا یکی از مهم‏ترین ارکان گردشگری محسوب می‏شود، اضافه کرد: برگزاری جشنواره آش سبب حفظ سنت‏های غذایی و ارتقاء کیفیت آنها در کشور می‏شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان غذاهای سنتی را یادآور فرهنگ اصیل و بومی مناطق مختلف برشمرد و گفت: باید برای حفظ این سنت‎های با ارزش و فرهنگ‎های اصیل تلاش کرد.

وی برگزاری ویژه‌برنامه هنری در کنار هفتمین جشنواره سراسری آش ایرانی در استان زنجان را از جمله اقدامات صورت گرفته اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای جذب گردشگران دانست و افزود: نمایشگاه‎های تخصصی نیز در این جشنواره برپا شده است.

نقی‎زاده محجوب با بیان اینکه هفتمین جشنواره سراسری آش ایرانی در استان زنجان شامل غرفه‎های مختلف صنایع دستی نیز می‏شود، تصریح کرد: این جشنواره در معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی استان نقش بزرگی دارد.

وی اظهار داشت: جشنواره سراسری آش‎ ایرانی و غذاهای سنتی استان زنجان در دو بخش رقابتی و ارائه آش‎های سنتی استان‎های مختلف برگزار می‎شود که شرکت کنندگان از نقاط مختلف کشور در این جشنواره حضور دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با تاکید بر اینکه در زمینه گردشگری و زیرساخت‎های گردشگری در استان زنجان اقدامات بسیار خوبی در سال‎های اخیر صورت گرفته است، ادامه داد: از بخش خصوصی نیز در ایجاد زنجیره‎های گردشگری از جمله مجتمع‎های خدماتی و رفاهی حمایت‏های ویژه‎ای صورت می‎گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 روستای هدف گردشگری در استان زنجان شناسایی شده است، یادآور شد: این روستاها جاذبه‎‏های تاریخی، فرهنگی و طبیعی جالب توجهی دارند که با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته به معرفی این روستاها می‎پردازیم.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول