اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی:

1200 حوزه گردشگری در کشور شناسایی شده است

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان میراث فرهنگی گفت: در حوزه گردشگری بیش از هزار و 200 مورد در سطح کشور شناسایی و مطالعات آنها انجام شده است.

1200 حوزه گردشگری در کشور شناسایی شده است

ملک‌محمد نجفی، در حاشیه افتتاح سه پروژه در شهرستان زابل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر را تبریک و تهنیت گفته و به همه مسئولان شهرستان زابل در انجام برنامه‌های افتتاحی و بهره‌برداری پروژه‌های هفته دولت خسته نباشد می‌‌گویم.

وی افزود: به یمن برکت نظام اسلامی و شهدای گرانقدر، امروز شاهد به بهره‌برداری رسیدن سه پروژه بسیار مهم در منطقه سیستان بودیم.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: افتتاح پروژه مجموعه فرهنگی ـ تفریحی ـ پژوهشی شهر سوخته که از مصوبات سفر هیئت دولت نهم و دهم به این استان است از مهم‌ترین برنامه‌های افتتاحی این هفته به شمار می‌رود.

نجفی بیان کرد: همچنین دومین پروژه، افتتاح کمپینگ شهرستان مرزی هیرمند است که جزو مصوبات هیئت دولت بوده و با کمک و یاری مسئولان مربوطه به بهره‌برداری رسید. با بهره‌برداری از پروژه کارگاه سنگ تراشی زابل و آغاز به‌کار آن در سال می‌توان 150 نفر را آموزش داد و برایشان اشتغال‌زایی کرد.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی افزود: با تلاش و همت مسئولان شهرستان و منطقه، اقدامات بسیار خوبی صورت پذیرفته که در حوزه میراث فرهنگی طی دولت نهم و دهم، پروژه‌ها و طرح‌های مختلف و متعددی به بهره‌برداری رسیده و زمینه اشتغال افراد زیادی فراهم شده است.

نجفی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی در همه استان‌ها، مجموعه بازارچه و شهرک صنایع دستی را راه‌اندازی کرده‌ایم که در این مورد مطالعات و تحقیقات زیادی انجام شده و عملیات ساخت آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای بزرگی که توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سالی که گذشت انجام شد، مرمت مساجد کل کشور است. این یک کار بزرگ و مهمی است و تاکنون از پیشرفت‌های خوبی نیز برخوردار بوده است.

نجفی افزود: در حوزه مرمت و بازسازی اماکن تاریخی نیز کارهای بزرگی انجام شده است و امیدواریم تا پایان سال، مرمت آثار تاریخی را به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول