اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری گیلان:

گردشگری دریایی گیلان توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از توسعه گردشگری دریایی استان خبر داد.

گردشگری دریایی گیلان توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فردین پورهادی در جلسه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری گیلان اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل در بنادر، سواحل، جزایر، کرانه‌ها، پس کرانه‌ها، منابع آبی استان و تالاب بین‌المللی بندر انزلی و به منظور ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی برنامه‌هایی در کمیته گردشگری دریایی در دستور کار قرار دارد.

وی، افزایش و توسعه کمی و کیفی طرح‌های سالم‌سازی دریا با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، ایجاد زیرساخت و امکانات مورد نیاز مسافران، بهسازی مسیرهای ساحلی، توسعه اماکن و امکانات ورزشی و فرهنگی و تفریحات سالم  را از جمله برنامه‌ها ذکر کرد.

وی  ادامه داد: در سال جاری با اعتبار بالغ بر 34 میلیارد ریال امکانات اولیه طرح‌های دریا شامل احداث سرویس‌های بهداشتی، دوش حمام، پارکینگ، نمازخانه، محل جداگانه شنا برای خواهران و برادران، روشنایی محوطه طرح، ایجاد کمپینگ، جایگاه استقرار نیروهای امدادگر و غریق نجات و دیگر موارد در دست اقدام است.

 این مسئول گردشگری دریایی را از جذاب‌ترین سفرهای تفریحی و سیاحتی دانست و خاطرنشان کرد: توسعه این صنعت می‌تواند فواید اقتصادی زیادی به ویژه ایجاد اشتغال جوامع بومی و ارزش افزوده را به دنبال داشته باشد.

وی در باره احداث اسکله‌های تفریحی در سواحل دریای خزر اذعان کرد: در طرح توسعه اسکله، اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان در انزلی یک مکان خاص برای اسکله تفریحی ویژه کشتی‌های تفریحی و مسافرتی در حال احداث دارد.

 به گفته پورهادی طرح احداث اسکله در منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی می‌تواند به ظرفیت اسکله‌های استان اضافه کند.

وی یادآور شد: برخی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آمادگی خود را برای احداث اسکله تفریحی اعلام کرده‌اند که در دست بررسی است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول