اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

اردبیل جزو 4 استان برتر گردشگرپذیر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بر اساس اعلام معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، استان اردبیل جزو چهار استان برتر گردشگرپذیر است.

اردبیل جزو 4 استان برتر گردشگرپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی ظهر امروز در جلسه بررسی آمار گردشگران خارجی در بیله‌سوار اظهار داشت: در دور دوم سفرها بیشتر آمار ورودی را به استان اردبیل شاهدیم به طوری که هم‌اینک با پایان یافتن ماه مبارک رمضان و آغاز دور دوم سفرها، اردبیل مملو از مسافر است.

وی با بیان اینکه توسعه و گسترش طرح‌های گردشگری را در استان اردبیل پیگیری می‌کنیم، افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تاکید زیادی بر این گسترش‌ها دارد به طوری که با حضور 9 میلیون گردشگر در اردبیل این استان خود را به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور معرفی کرده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه با گسترش سفرها امکانات گردشگری را نیز در استان اردبیل تقویت می‌کنیم، ابراز داشت: علاوه بر مرکز استان، شهرستان‌های مختلف نیز پذیرای گردشگران مختلفی هستند به طوری که بیشترین حجم مسافران تابستانی به ترتیب در شهرهای سرعین، اردبیل و مشگین‌شهر بوده است.

ندایی شهرستان بیله‌سوار را نیز پذیرای شمار زیادی از مسافران خارجی اعلام کرد و گفت: با حذف روادید در دو سال اخیر شاهد ورود مسافران خارجی فراوانی به استان بودیم به طوری که در پنج ماه گذشته بیش از 300 هزار مسافر خارجی از طریق مرز بیله‌سوار مغان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یادآور شد: سال‌جاری شاهد افزایش 50 درصدی میزان مسافرت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل در بیله‌سوار بودیم.

وی بیان داشت: اغلب مسافران و گردشگران خارجی ورودی به این شهرستان از قابلیت‌های گردشگری این استان رضایت کامل دارند که این امر مسئولیت ما را در رسیدگی به وضعیت گردشگران مضاعف می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه از توسعه قابلیت‌های گردشگری استان اردبیل خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها امکانات رفاهی و گردشگری اردبیل افزون‌تر از قبل می‌شود که این سبب افزایش قدرت مانور ما در پذیرش گردشگران متعدد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ندایی در پایان سخنان خود از سفر بیش از سه میلیون نفر مسافر به استان اردبیل از زمان آغاز دور دوم مسافرت‌های تابستانی خبر داد و گفت: هم‌اکنون 225 مرکز اقامتی استان اردبیل مملو از مسافر بوده و دیگر مراکز گردشگری استان نیز از جمله موزه‌ها‌، آب‌های گرم معدنی و ابنیه تاریخی و باستانی استان مورد بازدید و استفاده مسافران است.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول