اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه خبر داد

مبارزه مستمر شهرداری کرمانشاه علیه جوندگان موذی

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از مبارزه مستمر و جدی علیه جوندگان موذی در سطح شهر با صرف اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال خبر داد.

مبارزه مستمر شهرداری کرمانشاه علیه جوندگان موذی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امیر رحیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: این طرح با هدف کنترل و کاهش جانوران مضر شهری با جلب مشارکت‌های مردمی، آموزش و اطلاع‌رسانی در سطح مناطق 6 گانه شهر کرمانشاه به اجرا درآمده است.

وی افزود: با توجه به انتقال سریع بسیاری از بیماری‌ها توسط جانوران و جوندگان موذی به‌خصوص در فصل گرما و ضرورت پاک‌سازی شهر از وجود این جانوران، مبادرت به اجرای طرح مبارزه با جوندگان موذی کردیم که اجرای این طرح از 22 خرداد ماه امسال آغاز شده و  به مدت 3 تا 5 ماه ادامه خواهد یافت که در صورت ضرورت این مدت تمدید می‌شود.

وی با بیان اینکه کار عملیاتی این طرح به پیمانکار بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: این عملیات به روش طعمه‌گذاری در تمام مناطقی که احتمال وجود لانه موش و محل زندگی آنها هست انجام می‌شود و برای این امر از جدیدترین و موثرترین سم شناخته شده در دنیا (آنتی کواگولانت) استفاده می‌شود.

رحیمی تاکید کرد: این سم باعث مرگ بر اثر خونریزی داخلی در جوندگان موذی می‌شود و در عین حال برای انسان بسیار کم‌خطر و در صورت تماس با آن با تزریق ویتامین k به‌عنوان پادزهر قابل درمان است.

وی با اشاره به راه‌های نفوذ موش به منازل گفت: سیستم‌های شوتینگ دفع زباله مجتمع‌های مسکونی، منافذ موجود در طبقه‌های زیرین و تاسیسات و فاصله بین منازل و سطح آسفالت خیابان‌ها از جمله مواردی است که باعث ورود موش به منازل مسکونی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به عبور نهرهایی چون چم‌بشیر و آبشوران و رودخانه قره‌سو از قسمت‌هایی از شهر گفت: ادامه حیات و تکثیر و زاد و ولد این جانوران موذی مستلزم فراهم بودن شرایط لازم (آب، غذا و پناهگاه) و فقدان بهداشت محیط است که در صورت حذف این عوامل و شرایط، جمعیت آنها کنترل و از جامعه شهری محو خواهند شد.

وی از شهروندان کرمانشاهی خواست تا در دفع زباله‌های خانگی دقت و از ریختن ضایعات به داخل مسیل‌ها و انهار خودداری کنند تا موش‌ها امکان دسترسی به مواد غذایی و آب را نداشته باشند و در صورت مشاهده موش با شماره 137 تماس حاصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با رعایت کامل بهداشت محیط، هم محیط زیست شهری را که متعلق به خود آنهاست، پاکیزه و عاری از آلودگی نگهدارند و هم مانع از ازدیاد این جانوران ناقل بیماری که قادرند امکان ابتلای انسان به بیش از 30 نوع بیماری را فراهم سازند، شوند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول