اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان خبر داد

کاهش استفاده از مواد مخدر صنعتی در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان از کاهش استفاده از مواد مخدر صنعتی در همدان خبر داد و گفت: در عوض گرایش به سمت استفاده از مواد مخدر سنتی افزایش یافته است.

کاهش استفاده از مواد مخدر صنعتی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد اشتری ظهر امروز در شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان پس از پخش کلیپی در خصوص مقابله با عرضه‌کنندگان مواد مخدر در منطقه سیفی‌آباد، در توضیح این فیلم اظهار داشت: برگزاری مانورهای مختلف مبارزه با این بلای خانمانسوز در دستور کار پلیس قرار دارد و در این راستا با هماهنگی مقام قضایی، وارد خانه‌های مزبور شده و حریم امن ایجاد شده برای آنان را بر هم می‌زند.

وی از تعامل خوب نیروی انتظامی با مجموعه‌های مختلف استان در بحث مبارزه با مواد مخدر سخن گفت و ادامه داد: کشفیات پلیس در همدان در ارتباط با کشت گیاه غیر قانونی شاه‌دانه نزدیک به سه تن بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به برگزاری طرح‌های مختلفی برای مبارزه با مواد مخدر ابراز داشت: طرح‌های نقطه‌ای، منطقه‌ای، موضوعی و حجمی برای مبارزه با مواد مخدر از سوی پلیس همدان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 16 منطقه آلوده به مواد مخدر در همدان شناسایی شده است، تأکید کرد: مقابله با اقدامات عرضه‌کنندگان، فروشندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در این مناطق اجرا می‌شود به طوری که تلاش پلیس بر آن است در هیچ منطقه‌ای برچسبی از حیث آلوده بودن نداشته باشیم.

اشتری از کاهش استفاده از مواد مخدر صنعتی در همدان به لحاظ اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صورت گرفته خبر داد و اظهار داشت: جدیداً شاهد کاهش استفاده از مواد مخدر کراک و شیشه هستیم که بخشی از آن به خاطر کارهای فرهنگی صورت گرفته در ارتباط با خطرات این ماده بوده است.

وی ادامه داد: البته رغبت به استفاده از هروئین به عنوان یک ماده مخدر سنتی در بین معتادان بیشتر شده که هر چند همین امر نیز خود یک معضل به شمار می‌رود ولی می‌توان از این رهگذر معتادان را کنترل کرده و به سمت درمان سوق داد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان افزود: استفاده از مواد مخدر سنتی بروز امراضی چون ایدز، هپاتیت و... را کاهش خواهد داد که این امر می‌تواند به عنوان یک فرصت تلقی شود.

یکی از اعضای شورای شهر همدان با تقدیر و تشکر از زحمات نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی تمام تلاش خود را برای مقابله و مبارزه با مواد مخدر به کار گرفته است ولی از سوی دیگر باید خروجی کار نیز مشخص باشد.

محمدسعید بیات با اشاره به فعالیت فروشندگان مواد مخدر در برخی از میادین اصلی شهر به مانند آرامگاه بوعلی سینا با انتقاد از حضور کمرنگ پلیس در این منطقه گفت: به نظر می‌رسد با تمام تلاش‌های پلیس همدان، برخی از زیرمجموعه‌های آنها آن طور که باید و شاید وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استفاده از مشروب و مواد مخدر در عروسی‌ها رو به فزونی است، افزود: باید برای این مشکلات چاره‌ای اندیشیده شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در پاسخ به اظهارات این عضو شورای شهر اظهار داشت: نیروی انتظامی وظیفه خود را به خوبی می‌داند و در این زمینه نیز کاهلی نکرده است.

وی خطاب به شورای شهر گفت: چند سال پیش پلیس همدان بحث هم‌اندیشی با شورای شهر را مطرح کرده و خود در این زمینه پیشگام شد چرا که امنیت و آسایش شهروندان را یکی از مسائل مهم و ضروری می‌داند.

اشتری با بیان اینکه ما از شورای شهر خواستیم یک کیوسک در آرامگاه بوعلی مستقر کند، اما کاری انجام نداد، افزود: وقتی پاکسازی منطقه سیفی‌آباد در دستور کار قرار گرفت از شورای شهر خواستیم تپه‌ماهورهای آنجا را صاف کند تا گشت‌زنی پلیس به راحتی انجام شود، همچنین خواستیم زمینی که پشت مدرسه آیینه‌روشن است را فنس‌کشی کرده و مکانی برای اوقات فراغت جوانان این منطقه ایجاد شود، آیا این کار انجام شد؟

وی با بیان اینکه بحث مقابله با مواد مخدر را تنها نمی‌توان با تجویزهای خیابانی حل کرد، اظهار داشت: در بحث استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر در مجالس عروسی نیز باید گفت ما بدین امر واقف هستیم ولی آیا می‌توان در هر خانه یک مأمور انتظامی گمارد تا مواظب رفتار مردم باشد؟

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان تأکید کرد: راهکارها از یک سو باید منطقی بوده و قابلیت اجرا را داشته باشند و از سوی دیگر برای مقابله با مواد مخدر تنها نیروی انتظامی وظیفه فعالیت ندارد بلکه این امر عزمی همگانی را می‌طلبد.

عضو شورای شهر نیز در پاسخ به رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: برای ایجاد کیوسک در آرامگاه بوعلی سینا، به دلیل مغایر بودن آن با بحث زیباسازی شهر نمی‌توان اقدامی کرد و این جزو قوانین کاری است.

در پایان مقرر شد یک کیوسک در اطراف آرامگاه بوعلی برای نظارت بر وضعیت این منطقه و مقابله با عرضه مواد مخدر ایجاد شود و از سوی دیگر موضوع فنس‌کشی زمین پشت مدرسه آیینه‌روشن منطقه سیفی‌آباد برای ایجاد زمین فوتبال نیز پیگیری شود و با مالک خصوصی آن به منظور انجام این مهم رایزنی لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول