اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی:

استعمال مواد مخدر یکی از چهار عامل مرگ و میر در کشور است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به اینکه استعمال مواد مخدر یکی از چهار عامل مرگ و میر در کشور است از افزایش قابل توجه کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

استعمال مواد مخدر یکی از چهار عامل مرگ و میر در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عزیز‌الله ملکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استعمال مواد مخدر یکی از چهار عامل مرگ و میر به شمار می‌رود به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون 12 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در این استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه مواد مخدر یکی از ابزارهای جنگ نرم دشمن و ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه به شمار می‌رود تصریح کرد: سالانه 100 تا 120 هزار نفر در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند که اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها نقش بسیار مؤثری در کاهش آمار مبتلایان به این بلای خانمان‌سوز دارد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان باید به وظایف خود در امر پیشگیری از مواد مخدر عمل کنند تصریح کرد: خانواده‌ها نیز نقش مؤثری در تربیت فرزندان خود دارند و باید با نظارت صحیح آنان را از خطرات سوء مصرف مواد مخدر آگاه کنند. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به تلاش‌‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با مواد مخدر خاطر نشان ساخت: ایران با وجود اینکه در همسایگی دو کشور بزرگ تولید کننده مواد مخدر قرار دارد اما خوشبختانه از کشورهای موفق در امر مبارزه با مواد مخدر در سطح جهان به شمار می‌رود که تقدیم 3 هزار و 800 شهید و 12 هزار جانباز در امر مبارزه با مواد مخدر حاکی از تلاش‌های ارزنده ایران در این زمینه است.

ملکی با بیان اینکه نیروی انتظامی تمام توان و تلاش خود را برای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر به کار بسته‌ است گفت: در پنج ماهه گذشته میزان کشفیات مواد مخدر استان یک هزار و 225 درصد رشد داشته که از این میزان 55 درصد تریاک، 257 درصد هروئین، 661 درصد حشیش و 22 درصد شیشه بوده است.

وی افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در حوزه فرهنگی نیز اقدامات خوبی را برای مبارزه با این پدیده انجام داده که تشکیل 35 تیم تخصصی در محیط‌‌های کارگری، شش تیم در محیط‌های دانشجویی، حضور در 30 نمایشگاه تخصصی و... بخشی از این اقدامات به شمار می‌رود.

ملکی از افزایش نیرو و توان نیروی انتظامی در همه زمینه‌ها به خصوص مبارزه و مقابله با مواد مخدر خبر داد و بیان کرد: در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و همچنین در مکان‌های خاصی که به محل خرید و فروش مواد تبدیل شده بودند نیروهای خود را مستقر و با تلاش شبانه‌روزی از اشاعه این مواد خانمان‌سوز و از به دام افتادن جوانان پاک جلوگیری می‌کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: در حوزه درمان نیز در حال حاضر 12 کمپ اعتیاد دارای مجوز، یک مرکز اجتماع درمان با پوشش 65 نفر، 11 تیم سیار با پوشش 980 نفر، دو مرکز سرپناه با پوشش 180 نفر در شهرهای مختلف استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول