اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تاکنون

1400 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک‌هزار و 400 کیلوگرم انواع مواد مخدر در نقاط مختلف استان کشف و ضبط شد.

1400 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد

علیرضا عادلی ظهر امروز در حاشیه دیدار با فرماندار گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: نیروی انتظامی در چارچوب وظایف و اختیارهای قانونی خود برای جلوگیری از توزیع و مصرف مواد مخدر اقدامات ویژه‌ای انجام می‌دهد.

18 باند قاچاق مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد متلاشی‌ شد

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 544 نفر در استان به دلیل جرایم مربوط به مواد مخدر دستگیر شدند، از مردم خواست تا در زمینه برخورد با متخلفان بیش از پیش با نیروی انتظامی همکاری داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با تلاش مأموران نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در همین مدت 18 باند قاچاق مواد مخدر در استان متلاشی شده است.

عادلی با اشاره به خطرات مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی تصریح کرد: به همراه تغییر مواد مخدر از حالت سنتی به صنعتی، آسیب‌های جدی این مواد برای جوانان تغییر کرده و خانواده‌ها و جوانان باید در این زمینه هوشیار باشند.

وی یادآور شد: هر کسی یکبار مواد مخدر از نوع صنعتی مانند شیشه را مصرف کند دیگر راه برگشتی برای ترک ندارد.

این مقام ارشد نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: مصرف مواد مخدر از نوع کراک نیز به دلیل استفاده آهک در ساخت آن سبب از بین رفتن و متلاشی شدن بدن فرد معتاد می‌شود.

عادلی اذعان داشت: سوء مصرف مواد مخدر امروز نه تنها به دلیل اثرات زیان‌باری که بر افراد دارد بلکه به دلیل پیامدهای منفی آن برای جامعه به یک مسئله اجتماعی بسیار مهم و خطرناک تبدیل شده است.

وی با اشاره به لزوم توجه جدی خانواده‌ها در این زمینه بیان داشت: مسئله مواد مخدر یک معضل اجتماعی بوده که در برخورد با آن باید همه گروه‌ها و سازمان‌های جامعه همکاری داشته باشند.

مواد مخدر مانند بمب بی‌صدا است

عادلی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها با آگاهی‌های به موقع خود به فرزندان و ارتقای هوشیاری آنان سعی کنند تا فرزندانشان در دام مواد مخدر گرفتار نشوند.

وی مواد مخدر را بمب بی‌صدا دانست و ادامه داد: خطرات مصرف مواد مخدر برای همه اقشار بوده و تهدیدی فراگیر است.

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: خطرات مصرف مواد مخدر متوجه قشر خاصی نیست و همه افراد باید در زمینه پیامدهای این ماده خطرناک هوشیار باشند.

عادلی با اشاره به اینکه افراد با مصرف یکبار مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی دچار بیماری‌های صعب‌العلاج می‌شوند، گفت: تنها 10 تا 15 درصد افراد آن هم افرادی که مواد مخدر سنتی مصرف می‌کنند قابل درمان هستند.

وی از خانواده‌ها خواست در صورت گرایش فرزندان به مواد مخدر، ضمن مشاوره با افراد مجرب و تأثیرگذار در خانواده و دوستان، نیروی انتظامی را همراه همیشگی خود بدانند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول