اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خبر داد

شناسایی مناطق آلوده به مواد مخدر در شهر همدان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان همدان با اشاره به شناسایی 16 منطقه آلوده در سطح شهر همدان گفت: باید با اولویت‌بندی این مناطق، نسبت به برخورد با عرضه‌کنندگان، تولیدکنندگان و فروشندگان مواد مخدر در آنها اقدام شود.

شناسایی مناطق آلوده به مواد مخدر در شهر همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان با تأکید بر لزوم مقابله همه‌جانبه در مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: دشمن با تمام توان برای آلوده کردن جوانان این مرز و بوم به مواد مخدر وارد عرصه شده که به طور قطع مبارزه با آن نیز باید همه‌جانبه و قوی باشد.

وی با بیان اینکه 16 منطقه آلوده به مواد مخدر در سطح شهر همدان شناسایی شده است، افزود: باید با اولویت‌بندی نسبت به برخورد با عرضه‌کنندگان، تولیدکنندگان و فروشندگان مواد مخدر در این مناطق اقدام شود.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر عزم جدی و همگانی را می‌طلبد، ابراز داشت: نباید این طور باشد که هر کس توپ را به زمین دیگری بیاندازد بلکه باید با همکاری و همیاری هر یک از اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر امکانات خود را به کار گرفته و در این مسیر فعالیت کنند.

به گفته قهرمانی‌مطلق، نهادهای مؤثر جامعه اعم از خانواده، مدارس، صدا و سیما، رسانه‌ها، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و... باید وظایف خود را به خوبی انجام داده و در این مسیر پیشگام باشند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به طرح مشکلی از سوی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر لزوم مقابله با توزیع‌کنندگان مواد مخدر در میادین اصلی شهر به ویژه آرامگاه بوعلی تأکید کرد: شورای شهر با همکاری شهرداری مکانی را به عنوان سرپناه در اختیار نیروی انتظامی قرار دهد تا یک مأمور انتظامی در آن جا حضور یافته و کار برخورد با عرضه‌کنندگان مواد مخدر را انجام دهد.

قهرمانی‌مطلق گفت: از آن جا که طبق اصول زیباسازی، استقرار این کیوسک در میدان‌های اصلی شهر امکان‌پذیر نیست می‌توان نسبت به ایجاد آن در اطراف آرامگاه بوعلی اقدام کرد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به وجود 113 مرکز MMT و 30 کمپ ترک اعتیاد در سطح استان اظهار داشت: باید برش شهرستانی‌ این مراکز نیز مشخص شود.

فرماندار همدان با اشاره به برگزاری همایش 3 هزار نفری بهبود یافتگان در همدان در تاریخ سوم مهرماه تأکید کرد: باید در کنار این همایش یک نمایشگاه در ارتباط با تبعات استفاده از مواد مخدر ایجاد شود تا از این منظر به بحث روشنگری در بین مخاطبان نیز پرداخته باشیم.

وی آموزش را رکن اساسی هر کاری دانست و افزود: ایجاد نمایشگاه‌هایی در سطح شهرستان نیز یکی از ابعاد امر آموزش است که باید مورد توجه باشد.

به گفته قهرمانی‌مطلق، برگزاری نمایشگاه‌ در امر اطلاع‌رسانی در ارتباط با تبعات استفاده از مواد مخدر می‌تواند دائمی و یا موقت باشد که زمینه ایجاد چنین نمایشگاهی باید محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها در کشور، آن را موفقیت بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران خواند و اظهار داشت: استکبار جهانی به انحای مختلف سعی در عدم برگزاری این اجلاس در تهران و یا کم‌اهمیت جلوه دادن آن داشتند که البته نتوانستند کاری از پیش ببرند.

فرماندار همدان از حضور بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد در تهران سخن راند و افزود: حضور مؤدبانه بان‌کی‌مون در محضر رهبر فرزانه انقلاب و شنیدن سخنان ایشان در ارتباط با ساختار مریض سازمان ملل نیز یکی دیگر از ابعاد عزت و اقتدار ایران اسلامی است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی ابراز داشت: کشورهای حاضر در این اجلاس بدون ترس و واهمه نظرات خود را علیه استکبار جهانی بیان می‌کردند به طوری که همایش به یک تریبون آزاد تبدیل شده است.

قهرمانی‌مطلق تحقق شعار «نه شرقی، نه غربی» و تزریق این شعار به سایر کشورها را یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی خواند و در ادامه از بی‌اثر شدن تحریم‌ها سخن گفت.

وی افزود: در طی چند روز برگزاری اجلاس، فروش نفت کشور به وضعیت قبل از تحریم بازگشته که این امر نشان از بی‌اثر بودن تحریم‌های اقتصادی دشمنان دارد.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به امنیت بالای ایران اسلامی گفت: دشمنان با برنامه‌ریزی‌های مختلف در پی ایجاد ناامنی در کشور بودند و از سوی دیگر با تبلیغات رسانه‌ای خود از ایران چهره‌ای خشن ترسیم کرده بودند تا مانع از برگزاری اجلاس در کشور شوند که البته در این زمینه نیز ناکام ماندند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول