اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هنری ستاد اجرایی دومین جشنواره تئاتر شهروند:

ارتقای کمی و کیفی جشنواره تئاتر شهروند سقز ملموس بود

خبرگزاری فارس: مسئول واحد هنری ستاد اجرایی دومین جشنواره تئاتر شهروند سقز گفت: دومین دوره جشنواره شهروند نسبت به دوره اول آن از کمیت و کیفیت بیشتری به لحاظ هنری برخوردار بود.

ارتقای کمی و کیفی جشنواره تئاتر شهروند سقز ملموس بود

اسماعیل پاشایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار کرد: افزایش چند برابری آثار ارسالی به دبیرخانه موجب شد تا بازبینان که خود از صاحب‌نامان عرصه نمایش منطقه هستند، امکان انتخاب‌های بهتر و بیشتری به نسبت سال گذشته داشته باشند.

وی گفت: امسال در بخش صحنه‌ای 108 اثر و در بخش خیابانی 113 اثر به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت هیئت بازبین در مجموع 24 اثر را برای شرکت در جشنواره برگزید.

پاشایی با اشاره به مشکلاتی که در انتخاب داوران وجود داشت، گفت: سعی ما انتخاب بهترین و مطرح‌ترین چهره‌های تئاتری کشور بود که تعدادی از گزینه‌های موردنظر در زمان برگزاری جشنواره مشغول پروژه‌های هنری دیگری بودند که در نهایت و با رایزنی‌های فراوان بالاخره به ترکیب دلخواهمان رسیدیم.

این کارگردان و بازیگر سقزی همچنین اظهار داشت: مباحث آموزشی از جمله مواردی است که واحد هنری توجه ویژه به آن داشته و از همین رو در کنار بخش اصلی جشنواره، دو کارگاه آموزشی با موضوع نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی توسط دو نفر از داوران جشنواره برگزار شد.

وی ادامه داد: با توجه به حضور رئیس دفتر تئاتر خیابانی کشور، جلسه پرسش و پاسخی با حضور گروه‌های تئاتر خیابانی برگزار و مشکلات و مسائل پیرامون تئاتر خیابانی بررسی شد.

مسئول واحد هنری جشنواره تئاتر شهروند سقز در پایان با اشاره به بخش مسابقه جشنواره، اعلام کرد: برای هر نمایش خیابانی سه اجرا در نظر گرفته شده بود اما در بخش صحنه‌ای گروه‌ها تنها یک اجرا داشتند.

دومین دوره جشنواره تئاتر شهروند با حضور 10 گروه نمایش صحنه‌ای و 14 گروه نمایش خیابانی از هفتم شهریور ماه جاری به مدت چهار روز در سقز برگزار شد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول