اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اجلاس تهران خط بطلانی بر توطئه انزوای ایران بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: در حالی که به دنبال تبلیغات غرب، برخی مردم دنیا بر این عقیده بودند که جمهوری اسلامی منزوی شده و کشوری حاضر به مراوده با ایران نیست، اجلاسیه تهران تعجب همه را برانگیخت.

اجلاس تهران خط بطلانی بر توطئه انزوای ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‎الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‎های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی این شهر، با اشاره به برگزاری مناسب و مطلوب اجلاس جنبش عدم تعهد در کشورمان با حضور گسترده و قابل توجه اعضا، اظهار داشت: برگزاری این اجلاس بزرگ و مهم بین‌المللی در تهران با تعجب جهانیان و خشم دشمنان همراه بود.

وی افزود: در حالی که به دنبال تبلیغات رسانه‌های غربی، بسیاری از مردم دنیا بر این عقیده بودند که جمهوری اسلامی منزوی شده، جایگاهی در بین حکومت‎ها ندارد و کشوری حاضر به مراوده با ایران نیست، این اجلاسیه تعجب همه را برانگیخت و با خنثی کردن تبلیغات دشمنان نشان داد که این جمهوری اسلامی نیست که منزوی شده بلکه مخالفان این کشور در برابر آن شکست خورده و منزوی هستند.

امام جمعه شهرکرد به خشم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از برگزاری اجلاس شانزدهم سران کشورهای عدم تعهد در تهران اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌ها که از شدت خشم نمی‌دانستند چه بکنند و چه بگویند، در اظهاراتی از سر عصبانیت به همه حکومت‌های دنیا توهین کردند.

وی با بیان اینکه بجز سخنان دبیرکل سازمان ملل، جهت صحبت‌های دیگر سخنرانان از جمله سخنان رسا، صریح و شفاف مقام معظم رهبری علیه صهیونیست‌ها بود، تصریح کرد: صهیونیست‌ها و دشمنان جمهوری اسلامی دریافتند که چه ضربه‌ای از این اجلاس خورده‌اند.

نکونام خاطرنشان کرد: تمام دنیا به تهران آمده و حرف دلشان و آنچه در هیچ جا نمی‌توانستند بگویند، علیه ظلم، ستم و تجاوز گفتند.

وی با اشاره به طرح مسائلی همچون اصلاح ساختار سازمان ملل، محکومیت تجاوز به فلسطین و حاکم شدن ارزش‌های الهی بر دنیا به جای ارزش‌های مادی در این اجلاس، گفت: این‌ها همان حرف‌های جمهوری اسلامی است که سال‌ها بر آن تاکید دارد و معتقد است که انسان باید تحت مدیریت ارزش‎های دینی و وحی مدیریت شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به ریاست جمهوری اسلامی بر جنبش عدم تعهد تا سه سال آینده، می‌توان زمینه را برای عملیاتی شدن موارد مطرح شده از جمله فرمایشات مقام معظم رهبری فراهم آورد.

وی تصریح کرد: بدون تردید اثرات برگزاری شانزدهمین اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد در آینده بیشتر مشخص شده و خود را نشان می‌دهد.

امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه به سالروز رویارویی حضرت علی(ع) و عمر بن عبدود در جنگ خندق و نامگذاری آن به نام روز فرهنگ پهلوانی اشاره کرد و افزود: امیدوارم این نامگذاری که شاید از جهاتی چندان مناسب هم نباشد بتواند به ورزش ما جهت بدهد.

وی ادامه داد: امروز ورزش یکی از بهترین عرصه‎هایی است که می‌توان از آن برای ترویج فرهنگ اسلام و قرآن بهره برد که نمونه‌هایی از آن را در همین المپیک اخیر دیدیم که برای ورزشکاران ما عرصه‌هایی برای گناه پیش آمد اما خود را حفظ کردند.

نکونام افزود: پدران قهرمانان ما در المپیک نیز می‌بالند که فرزندانشان قبل از آنکه نام‌آور ورزشی باشند، یک فرد دینی هستند که در دامن اسلام و قرآن بزرگ و تربیت شده‌اند.

وی در ادامه به سالروز ترور آیت‌الله قدوسی و وحید دستجردی به دست منافقان کوردل اشاره کرد و گفت: جنایات منافقان باید همواره برای مردم بازگو و تبیین شود تا چهره آنها برای مردم آشکارتر شود.

امام جمعه شهرکرد همچنین به سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا اشاره و تاکید کرد: تا پیش از تصویب این قانون، قوانین بانکی ما منطبق بر عقود اسلامی نبود اما با تصویب آن که مراجع عظام نیز بر آن صحه گذاشتند، این معضل رفع شد اما این قانون در اجرا با مشکلاتی همراه است.

به گفته وی، برای اجرای درست این قانون و اجرای احکام الهی، متولیان، آموزش‌های لازم را به مجریان و مردم ندادند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به اتمام هفته دولت و وعده‌های داده شده به مردم در این هفته، اظهار داشت: تحقق این وعده‎ها در سال پایانی فعالیت دولت نیازمند افزودن بر شتاب حرکتی فعلی است و این انتظار بحق و بجای مردم از دولتمردان است.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول