اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سبزوار:

اجلاس عدم تعهد زنگ خطر کشورهای استکباری و متحدان آنان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سبزوار گفت: اجلاس کشورهای عدم تعهد اضطراب و زنگ خطر برای کشورهای استکباری و متحدان آنان است.

اجلاس عدم تعهد زنگ خطر کشورهای استکباری و متحدان آنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حجت‌الاسلام غلامحسین ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه شهرستان سبزوار اظهار کرد: انسان‌ها موظفند تمام آنچه که برای سعادت دنیا لازم است را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه سعادت و کمال یک انسان در رحم مادر این است که تمام اعضا و جوارحش در رحم مادر به سلامت ساخته شود، تصریح کرد: این دنیا در واقع همانند رحم مادر است و ما با ید تمام آنچه را که برای سعادت دنیا لازم است رعایت کنیم تا ناقص‌الخلقه باقی نمانیم.

وی با تاکید بر اهمیت قانونمداری در جامعه اسلامی با بیان اینکه مسلمان واقعی هیچگاه از خود وضع قانون نمی‌کند، یادآور شد: خداوندا به ما توفیق عنایت فرما تا در همه احوال بتوانیم با انجام اعمال شایسته به حسن عاقبت برسیم.

امام جمعه سبزوار با اشاره به مناسبت‌های هفته از سال 1360 به‌عنوان پر حادثه‌ترین سال‌های دوران انقلاب یاد کرد و ادامه داد: استکبار، منافقان و دشمنان انقلاب با ترور و بمب گذاری‌های خود به هیچکس رحم نکردند، از دولت‌مردان، روحانیون و اساتید گرفته تا مردم عادی دستشان به خون پاک آنان آغشته است.

ابراهیمی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله قدوسی که در آن زمان به‌عنوان دادستان کل انقلاب از طرف حضرت امام (ره ) منصوب شده بود، ایشان را عالمی توانا در تربیت طلاب و دانشمندی فرهیخته در ارائه الگوی بازار اسلامی دانست.

وی با تشریح شرایط اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: شرایط امروز انقلاب اسلامی علاوه بر بدر و خیبر، در وضعیت خندق هم قرار دارد.

امام جمعه سبزوار در عین حال گفت: این خندق اقتصادی سبب اتحاد مردم انقلابی ما شده است و استکبار با وجود محاسبه معادلات خود، شاهد پیروزی ما خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه تعاونی‌ها وظیفه بزرگی در برقراری عدالت اجتماعی در جامعه دارند، ایجاد امکانات، آموزش به افراد در حوزه تعاون و کمک به توزیع عادلانه ثروت را از مهم‌ترین وظایف اداره تعاون دانست.

ابراهیمی با اشاره به اینکه تا تقوا ایجاد نشود، عدالت به‌وجود نمی‌آید، گفت: عدالت محصول تقواست و تقوا انسان را عادل می‌کند.

امام جمعه سبزوار نیز با مهم توصیف نمودن شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد و حضور 120 کشور افزود: اجلاس کشورهای عدم تعهد یک نوع اضطراب و زنگ خطر برای کشورهای استکباری و متحدان آنان است.

انتهای پیام/ب20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول