اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافت:

رهبری خط‌مشی اجلاس غیرمتعهدها را مشخص کردند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافت گفت: رهبری در فرمایشات گهربارشان که در آن ظلم‌ستیزی و احقاق حقوق ملت‌ها موج می‌زد، خط ‌مشی اجلاس غیرمتعهدها را مشخص کردند.

رهبری خط‌مشی اجلاس غیرمتعهدها را مشخص کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: پیمان‌شکنی و عهدشکنی با خداوند و مردم عمل بسیار ناپسند و احمقانه‌‌ای است.

وی بیان داشت: پیمانی که یک شخص، مسئول و یا کشورها با هم می‌بندند نباید در آن عهدشکنی باشد، زیرا قسم‌ها و پیمان‌ها جزو حرمت‌ها است و با این کار تمام زحمت و حیثیت پیمان‌شکن از بین می‌رود.

ابراهیمی بعد از دعوت به تقوای الهی، همگان را توصیه به رعایت عهد و پیمان و سوگند در زندگی کرد و ابراز داشت: شانزدهمین اجلاس غیر متعهدها به خوبی و با ابهت هر چه تمام‌تر در ایران اسلامی برگزار شد و گرچه این اجلاس چند سال است که برگزار می‌شود، اما با برگزاری آن در ایران اسلامی آبرو و عزت ویژه‌ای یافت.

ابراهیمی تصریح کرد: مهم‌ترین تلاش دشمنان نظام منزوی کردن و قطع ارتباط ما با کشورهای خارجی بود، اما با بنیانگذاری این انقلاب توسط حضرت امام خمینی (ره) و سکانداری رهبر معظم انقلاب این اتفاق روی نداد و نتیجه برعکس شد.

وی افزود: رهبری در فرمایشات گهربارشان که در آن ظلم‌ستیزی و احقاق حقوق ملت‌ها موج می‌زد، خط مشی اجلاس غیر‌متعهدها را مشخص کردند.

ابراهیمی تصریح کرد: رهبری با بیان مشکلات و کمبودهای سازمان‌های بین‌المللی راه‌ها را روشن و مسیر سعادت بین‌الملل را مشخص کردند.شرکت بیش از 7 هزار نفر و اعضای رده بالای کشورهای بسیاری در اجلاس غیر متعهدها نشانگر مستقل بودن این کشورها است.

ابراهیمی افزود: انزواها شکسته شد و این کشورها با واقعیت کشور ما و حسن نیت ما آشنا می‌شوند و پیشرفت و گسترش روابط یکی دیگر از برکات این اجلاس است.

وی ابراز داشت: بعد از سازمان ملل متحد اجلاس غیر متعهدها بزرگترین سازمان بین‌المللی است و کشور ما به مدت سه سال ریاست آن را بر عهده دارد.

ابراهیمی گفت:رهبر معظم انقلاب فرمودند "ما استفاده از سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی را گناهی نابخشودنی می‌دانیم و خاورمیانه‌ای عاری از سلاح هسته‌ای را مایه ثبات و آرامش منطقه می‌دانیم".

خطیب جمعه بافت گفت: دولت فعالیت و خدمات بسیار گسترده‌ای را در سطح کشور انجام داده است و شهرستان بافت هم از این قافله عقب نمانده است.

ابراهیمی با اشاره به برخی خدمات دولت در بافت بیان داشت: اعتبار عمرانی این شهرستان در سال گذشته حدود 20 میلیارد تومان بوده است.

وی عنوان کرد: افتتاح بخش ماموگرافی بیمارستان بافت با اعتباری افزون بر 400 میلیون تومان امر بسیار خوبی برای مبارزه با سرطان سینه در این شهرستان است، زیرا بافت در زمینه این سرطان آمار بسیار بالایی را دارد.

وی افزود: راه‌اندازی بخش  آی‌سی‌یو با اعتبار 500 میلیون تومان، افتتاح و بهره‌برداری از راه‌های روستایی با اعتبار 12 میلیارد تومان، افتتاح گازرسانی روستایی با اعتبار 5 میلیارد تومان، افتتاح آب شهری و روستایی از جمله خدمات دولت در بافت به شمار می‌رود.

ابراهیمی اذعان داشت: بهره‌برداری از 45 منزل از برکت سفر مقام معظم رهبری، اجرای فیبر نوری، ساخت مسکن، اعطای تسهیلات نوسازی و بهسازی 2 هزار و 295 مسکن روستایی گوشه‌ای از فعالیت‌های انجام گرفته توسط دولت در شهرستان بافت است.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول