اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

اجلاس عدم تعهد در تهران خط بطلان به موضوع انزوای ایران بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز گفت: برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران کشیدن خط بطلان به طرح موضوع انزوای ایران در نظام بین‌الملل بود.

اجلاس عدم تعهد در تهران خط بطلان به موضوع انزوای ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار کرد: گردهم آمدن مسئولان و سران 120 کشور در ایران اسلامی بی‌شک دستاوردهای عظیمی برای ایران در پی داشته و می‌تواند اهمیت کشورمان در عرصه بین‌المللی را به رخ جهانیان بکشد.

وی افزود: سخنرانی‌هایی که در این چند روز از سوی حاضران در اجلاس عدم تعهد صورت گرفت مطالبی در برداشت که می‌تواند در ایجاد نظم نوین جهانی تاثیرگذار باشد و اوج و نقطه عطف این اجلاس بیانات رهبر معظم انقلاب بود که چراغ راه همه ملت‌ها شد.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با حضور خود در ابتدای اجلاس و بیان دیدگاه‌ها غنای خاصی به مجلس بخشیدند که محورهای سخنان ایشان نکات کلیدی و راهگشایی را به همراه داشت.

وی گفت: محور اول و دوم سخنان رهبری به تاریخچه تشکیل اجلاس عدم تعهد مربوط بود که فرمودند امروز در این مکان گردهم آمده‌ایم تا جریانی که شش دهه قبل به وسیله چند نفر پایه‌گذاری شد را روح و جانی تازه بخشیده و اهداف آن را که نفی سلطه‌پذیری و خارج شدن از یوغ کشورهای استعماری است به رخ جهانیان بکشیم و به آنان گوشزد کنیم.

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که با وجود اختلاف‌های ظاهری در نوع بشر اما فطرت انسان‌ها پاک بوده و خواهان خوبی‌هاست در حالیکه جریانات خارجی و عوامل بیرونی گاهی انسان را از مسیر درست خارج می‌کنند.

ایجاد دبیرخانه فعال برای اجلاس عدم تعهد

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری افزود: رهبری در این اجلاس از حاضران خواستند در شرایط امروز که جهان در حال گذار از نظام تک‌قطبی بوده و نظم نوین جهانی در حال تولید است، سند تاریخی را تهیه کنند تا ابزار اجرایی داشته و روابط اقتصادی و فرهنگی را مستحکم کند، ایشان همچنین خواهان دبیرخانه‌ای فعال برای تعیین و تامین اهداف کشورهای عضو شدند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در ملاقات "بان‌کی‌مون" و در دیدارهای مختلف سران کشور حاضر در اجلاس از ترکیب معیوب سازمان ملل انتقاد کرده و خواهان پایان دادن به حاکمیت کشورهای زورگو که دارای سلاح هسته‌ای بوده و از آن استفاده نیز کرده‌اند، شدند.

امام جمعه تبریز گفت: به فرموده رهبری اتاق فکر جهان نباید به وسیله دیکتاتورهای غربی اداره شود و در این اجلاس باید راهی برای پایان دادن به حق نامشروع « وتو» توسط چند کشور باشد.

پافشاری بر حق مسلم ایران

وی اظهار کرد: همانطور که رهبری نیز فرمودند و مسئولان کشور بر آن تاکید دارند، ایران اسلامی به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده اما استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق خود می‌داند و همواره بر شعار انرژی هسته‌ای آری، سلاح هسته‌ای هرگز، پای فشرده است.

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: دشمنان نظام پس از پیروزی انقلاب تا امروز که 33 سال از آن می‌گذرد به شیوه‌ها و طرق مختلف به بهانه‌هایی واهی ایران را با فشار تحریم و تهدید کرده‌اند که عنوان فلج‌کننده برای آن به کار می‌برند در حالیکه هرگز اینگونه نبوده و نه تنها خللی در عزم ملت ایران در پیشرفت و توسعه نداشته بلکه باعث برداشتن گام‌های مثبت در راه ارتقای کشور در تمام عرصه‌ها شده و خودکفایی را به ارمغان آورده است.

تحقق منویات رهبری به شرارت‌های آمریکا پایان می‌دهد  

امام جمعه تبریز افزود: معتقدم اگر به یک دهم رهنمودهای رهبری در کنار دیگر بیانات ایراد شده در اجلاس از سوی اعضا عمل شود و شکل اجرایی به خود بگیرد، قطعاً تحولی بزرگ در نظام بین‌المللی حاصل شده و آمریکا دیگر نخواهد توانست شرارت در جهان را اعمال کند.

وی تصریح کرد: انتقال این مطالب بی‌شک برای مردم دنیا جالب بوده و تاثیرگذار خواهد بود بنابراین از خبرنگاران حاضر در این اجلاس که از سراسر دنیا آمده‌اند خواستار این هستیم که سخنرانی‌های ایراد شده به خصوص بیانات رهبری را بی‌کم و کاست و بدون سانسور برای دنیا بازگو کنند و منتظر تاثیرات آن باشند.

خطیب جمعه تبریز در ادامه به سالروز شهادت آیت‌الله قدوسی اشاره کرد و ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره این شهید، برای وی و دیگر شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب علو درجات را خواستار شد.

وی همچنین به فرارسیدن هفته تعاون اشاره کرد و تعاون را مورد تاکید اسلام و قانون اساسی ارزیابی کرد.

امام جمعه تبریز گفت: امید است وزارت تعاون فعال‌تر از همیشه بوده و بتواند با ایجاد تعاونی‌هایی موثر ضمن کمک به امر تولید، بیکاری را ریشه‌کن کرده و در راه توسعه اقتصادی گام‌های موثر بردارد.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول