اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان خبر داد

وجود 61 پارک و فضای سبز شهری در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان از وجود 61 پارک و فضای سبز شهری در زنجان خبر داد.

وجود 61 پارک و فضای سبز شهری در زنجان

محمد ملک‌محمدی امروز در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به وجود 61 پارک محلی، پارک بزرگ و بوستان در سطح شهر زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: تا آخر سال جاری پنج الی شش پارک جدید به مجموع این پارک‌ها افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پارک‌ها با رویکرد‌های متفاوت در سطح شهر احداث می‌شوند، مساحت پارک‌های موجود سطح زنجان را بدون احتساب پارک‌های جنگلی 60 تا 70 هکتار اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان به برنامه‌ شهرداری برای افزایش 20 هکتاری فضای سبز شهر زنجان اشاره کرد و گفت: در حدود 5.5 هکتار از این فضا تاکنون کار شده است.

وی با اشاره به انجام کارهای عمرانی انجام شده برای فراهم‌کردن آب خام پایدار برای ایجاد فضای سبز افزود: با پایان شبکه‌گذاری آب خام در دست اجرا شش تا هفت هکتار فضای سبز هم تا پایان آبان ماه سال جاری ایجاد می‌شود.

ملک‌محمدی مجموع فضای سبز موجود در سطح شهر زنجان را که شامل پارک‌ها، فضای سبز حاشیه خیابان‌ها و پارک‌های جنگلی می‌شود 343 هکتار اعلام کرد.

وی تصریح کرد: با عملیاتی‌شدن برنامه‌های شهرداری زنجان برای ایجاد 20 هکتار فضای سبز در سال جاری سرانه فضای سبز زنجان افزایش نیم متری خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز زنجان سرانه فضای سبز زنجان را در حال حاضر 9 متر اعلام کرد و گفت: با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده سرانه فضای سبز زنجان از 9.5 متر عبور خواهد کرد.

وی با اشاره به لوله‌گذاری 30 کیلومتر شبکه آب خام برای ایجاد فضای سبز طی سال گذشته در زنجان اضافه کرد: آب خام 75 درصد از فضای سبز شهر زنجان لوله‌گذاری شده است.

ملک‌محمدی میزان لوله‌گذاری شبکه آب خام برای آبیاری فضای سبز موجود در سطح شهر زنجان را در حال حاضر 85 کیلومتر اعلام کرد.

وی ایجاد و نگهداری هر فضای سبز را منوط به فراهم‌کردن آب خام لازم اعلام کرد و گفت: آب پایدار شرط لازم برای وجود فضای سبز با نشاط محسوب می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول