اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خواستار شد

تبدیل 35 درصد از شهرک صنعتی محمودآباد به فضای سبز

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، گفت: براساس قانون، 35 درصد از عرصه شهرک صنعتی محمودآباد اصفهان باید به فضای سبز تبدیل شود و توسعه واحد‌های صنعتی در این شهرک مخالف استاندارد‌های زیست‌محیطی است.

تبدیل 35 درصد از شهرک صنعتی محمودآباد به فضای سبز

کیومرث کلانتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با تاکید بر اینکه کنترل آلاینده‌های ناشی از فعالیت واحد‌های صنعتی در سطح شهر امری ضروری است، اظهار کرد: حفظ عرصه‌های زیست‌محیطی موجود در سطح استان نیازمند کنترل آلاینده‌های جوی است و استقرار واحد‌های صنعتی جدید در محدوده شهر سلامت اصفهان را به مخاطره می‌اندازد.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های سنگ‌بری فعال در سطح شهر باید به خارج از شعاع 50 کیلومتری شهر هدایت شوند، اضافه کرد: کارگاه‌های سنگ‌بری به دلیل افزایش آلاینده‌های زیست‌محیطی نمی‌توانند در محدوده شهر به فعالیت خود ادامه بدهند، اما کنترل فعالیت نمایشگاه‌های سنگ‌بری به حوزه حفاظت محیط زیست ارتباطی ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه اراضی موجود در این شهرک در گذشته از درخت و فضای سبز برخوردار بودند، تصریح کرد: براساس قانون 35 درصد از عرصه شهرک صنعتی محمودآباد اصفهان باید به فضای سبز تبدیل شود و توسعه واحد‌های صنعتی در این شهرک مخالف استاندارد‌های زیست‌محیطی است.

وی با بیان اینکه اراضی موجود در شهرک صنعتی محمود‌آباد باید به فضای سبز تبدیل شوند، ادامه داد: در صورتی که زمینی در این شهرک وجود داشته باشد باید این زمین‌ها به ایجاد فضای سبز اختصاص داده شود و در حال حاضر شهرک صنعتی محمودآباد فاقد فضای سبز است.

کلانتری با اشاره به اینکه در حال حاضر حفاظت محیط زیست استان مجوزی برای راه‌اندازی کارخانه سنگ‌بری جدید در شهرک صنعتی محمودآباد صادر نکرده است، تاکید کرد: کارخانه‌های سنگ‌بری مشمول مقررات محیط زیست هستند و ایجاد کارخانه‌های جدید سنگ‌بری در شهرک صنعتی محمودآباد اصفهان برخلاف مقررات و استاندارد‌های زیست‌محیطی است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول