اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اردبیل:

سرانه فضای سبز در اردبیل به 7 متر‌مربع می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل گفت: سرانه فضای سبز اردبیل با طرح‌های توسعه‌ای و احداث پارک‌ها و مجموعه‌های فضای سبز در دست اقدام تا پایان امسال به 7 متر‌مربع می‌رسد.

سرانه فضای سبز در اردبیل به 7 متر‌مربع می‌رسد

حسین رفیعی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر این سرانه حدود 6.2 متر‌مربع است در حالی که این رقم بدون احتساب سرانه خصوصی فضای سبز در شهر اردبیل است که رقم آن حدود 50 هکتار اعم از فضای سبز حیات منازل، مجموعه‌های اداری، شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و بنگاه‌ها و مجموعه‌های خدمات‌رسان است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در بخش عمومی ما شاهد برقراری 280 هکتار فضای سبز هستیم که در سطح شهر اردبیل به همت شهرداری و مجموعه‌های خدمات‌رسان برای عموم شهروندان مهیا شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل یادآور شد: ما از ابتدای امسال تلاش کردیم تا زمینه افتتاح شش پارک کوچک و متوسط را فراهم آوریم که از جمله آنها می‌توان پارک توتستان، منظریه،‌ زعفرانیه و بهسازی پارک آرتا را به همراه چند پارک دیگر نام برد.

رفیعی گفت:‌ آنچه در برنامه امسال در حوزه پارک‌ها و فضای سبز در دست اقدام داریم و امیدواریم به مرحله بهره‌برداری برسد ادامه ساماندهی رودخانه بالیقلو ایجاد فضای سبز در اطراف آن و همچنین احداث پارک دو هکتاری در شورابیل که عملیات آن سال‌های قبل آغاز شده و ما در صدد بهره‌برداری آن هستیم.

این مسئول موضوع احداث و تکمیل پارک‌ها و فضای سبز نیمه تمام را ضروری توصیف کرد و افزود: ‌پارک دو هکتاری شورابیل که به همت شهرداری و کمک میراث فرهنگی در دست اقدام است یک پارک گردشگری و متفاوت از سایر پارک‌هاست که در فضای آرام و در یک خلوتگاه شایسته در این مجموعه در حال تدارک است که بهره‌برداری از چنین پارکی با فعالیت‌های 10 سال گذشته شهرداری در این مجموعه برابری می‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل در خصوص سرویس‌های عمومی در شورابیل نیز عنوان کرد: احداث سه سرویس عمومی در این منطقه با 40 درصد پیشرفت در دست اقدام است و سرویس عمومی پارک شفا نیز به سرعت در حال تکمیل شدن است.

اختصاص 70 میلیون تومان اعتبار برای بهسازی معابر پارک‌ها

رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود یکی دیگر از اقدامات سازمان را بحث بهسازی معابر پارک‌ها اعلام کرد و به خبرنگار فارس بیان داشت: در این زمینه 70 میلیون تومان اعتبار اختصاص دادیم و به جد تلاش می‌کنیم بهسازی معابر پارک شورابیل را تکمیل و عملیات اجرایی چندین پارک دیگر را نیز به سرانجام برسانیم.

وی در خصوص پروژه‌های آماده افتتاح در هفته دولت نیز افزود: احداث و تکمیل پارک سربند در میر‌اشرف با پیشرفت 20 درصد در دست اقدام است و در کنار آن احداث بوستان شهرک گلستان، و پارک شهرک حقیقت در منطقه شیخ کلخوران با 30 درصد پیشرفت و احداث شبکه آب خام برای پارک‌ها و فضای سبز نیز در اولویت تکمیل است تا بتوانیم در ایام هفته دولت به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل از اجرای 100 درصدی کمر‌بندی سبز شهرک سبلان و همچنین بهسازی رودخانه و حریم بالیقلو خبر داد و تصریح کرد:‌ ما برای اجرای طرح شبکه‌گذاری آب خام پارک‌ها و فضای سبز 200 میلیون تومان اعتبار گذاشتیم که پیمانکار شبکه را به صورت رینگ در کمر‌بندی در حال اجرا دارد که امیدواریم با دقت و توجه بیشتر این پروژه نیز تکمیل شده و آماده بهره‌برداری شود.

رفیعی با اعلام اینکه 7 هکتار فضای سبز تاکنون عملیاتی شده و به مجموعه سرانه فضای سبز افزوده شده است، در گفت‌و گو با خبرنگار فارس ادامه داد: ما توسعه فضای سبز در بلوار‌ها، رفوژها، رمپ‌ها و فضاهای خالی را مدنظر قرار دادیم و در کنار آن اصلاح و آفت‌زدایی درختان را جزو اولویت‌ها قرار داده و نسبت به کاشت درختان جایگزین برای درختان کهنسال اقدام کردیم.

این مسئول گفت:‌ از ابتدای سال تاکنون 250 هزار ترون به عنوان گونه‌های زینتی و متناسب با آب و هوای اردبیل در رفوژ‌ها و مجموعه فضای سبز کاشت شده و اقدام به غرس 39 هزار اصله درختچه‌های زینتی کردیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل افزود: در یک حرکت مناسب امسال 2 میلیون بوته گل در اردبیل کشت شده است که پیش‌بینی می‌کنیم کاشت و نگهداری آن مطلوب بوده و در سال آینده نیز بتوانیم ثمر‌دهی و بار‌دهی آنها را شاهد باشیم که خرید و کاشت این تعداد بوته گل ریالی هزینه برای شهرداری به دنبال نداشته است.

رفیعی تصریح کرد: چهار منطقه‌ای شدن اردبیل انگیزه ما را برای کار و فعالیت در حوزه توسعه پارک‌ها و فضای سبز و کشت نهال، گل و درختچه‌ها تقویت کرده است به طوری که ما در تلاش هستیم با همراهی اکیپ‌های فعال در این حوزه در تمام سطح شهر برنامه‌های زیباسازی خود را توسعه دهیم.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: تجهیز پارک‌ها به کفپوش، رنگ‌آمیزی جداول و نورپردازی پل‌های زیر‌گذر و همچنین بحث ایمن‌سازی وسایل و دستگاه‌های شهر بازی را ملاک نظر قرار دادیم و سعی می‌کنیم در سنگر انجام وظایف بتوانیم شایسته‌ترین خدمات را به مردم ارائه کنیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول