اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بافت فرسوده پیرامون حرم امام رضا(ع) ویترین پایتخت معنوی برای زائران

بودجه‌ دولت حتی کفاف بهسازی فضای سبز پیرامون حرم مطهر رضوی را نمی‌دهد

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه ثامن مشهد در ارتباط با بافت فرسوده پیرامون حرم امام رضا(ع) گفت: بودجه‌ ناچیز دولت حتی کفاف بهسازی فضای سبز پیرامون حرم مطهر رضوی را نمی‌دهد.

بودجه‌ دولت حتی کفاف بهسازی فضای سبز پیرامون حرم مطهر رضوی را نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران سالانه پذیرای بیش از 25 میلیون زائر ایرانی و خارجی است که به قصد زیارت آستان هشتمین امام معصوم شیعیان به این شهر سفر می‌کنند.

از همین رو در نظر گرفتن امکانات رفاهی همچون فضاهای سبز شهری و توسعه بوستان‌ها در این محدوده که مامن بیشترین حجم تردد زائران و مجاوران است ضروری به نظر می‌رسد.

این در حالی است که در حال حاضر در چهار محور اصلی منتهی به حرم مطهر و در میان سیل انبوه زائران و مجاوران تنها چیزی که به چشم نمی‌خورد وجود فضای سبز و بوستان است.

به همین دلیل در طرح تفصیلی منطقه ثامن احداث 17 بوستان با مساحت متوسط 3 هزار کیلومتر برای رفع مشکل کمبود فضای سبز در نظر گرفته شده که هزینه تملک اراضی آن بالغ بر چند میلیارد تومان تخمین زده شده است.

 

اختصاص 6.5 میلیارد تومان برای بهسازی فضای سبز 4 شهر

در چهارمین دور سفرهای استانی رئیس جمهور به شهر مشهد در اردیبهشت ماه جاری مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون تومان برای بهسازی، بازسازی و نوسازی بافت فرسوده چهار شهر مشهد نیشابور، سبزوار و خرو اختصاص داده شد، مبلغی که حتی کفاف هزینه تملک چند بوستان کوچک را در منطقه ثامن نخواهد بود.

کمبود اعتبارات به منظور بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم و ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی برای ساکنان و زائران این محدوده موضوعی است که در صحبت‌های شهردار منطقه ثامن بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

محسن برزویی شهردار منطقه ثامن مشهد با اشاره به اینکه منطقه ثامن دارای کمترین سرانه فضای سبز در بین مناطق شهرداری مشهد است، گفت: به دلیل تراکم جمعیت، ساخت و سازهای انبوه در این محدوده و همچنین هزینه‌های بالای تملک اراضی منطقه ثامن و کمبود اعتبارات در این بخش شاهد رشد کند در توسعه فضای سبز این منطقه هستیم.

وی ادامه داد: مساحت فضای سبز منطقه ثامن در سال 1385 عدد 3.1 دهم هکتار بود که با اعمال سیاست‌های شهرداری مشهد در راستای توسعه فضای سبز منطقه موفق شدیم مساحت را به 6.4 هکتار افزایش دهیم و هم اکنون سرانه فضای سبز منطقه از 0.6 مترمربع برای هر نفر به 1.93 مترمربع به ازای هر نفر رسیده است.

شهردار منطقه ثامن به اجرای 4 پروژه احداث فضای سبز در این محدوده اشاره کرد و افزود: احداث فاز یک بوستان رضوان در خیابان آیت‌الله کاشانی 8 در حال حاضر در دست اقدام است که تملک و احداث این پروژه در فاز یک با مساحت یک هزار مترمربع پیشرفت 40 درصدی دارد و تاکنون 16 میلیارد ریال هزینه دربرداشته است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه هزینه احداث و تملک فاز دو این بوستان نیز که در مساحت 3 هزار و 500 مترمربع در سال جاری احداث می‌شود 6 میلیارد و 400 میلیون تومان تخمین زده شده که تاکنون رقمی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان آن هزینه شده است.

 

احداث بوستان طوبی با مساحت 5 هزار مترمربع

شهردار منطقه ثامن همچنین از توسعه بوستان طوبی واقع در بولوار وحدت، وحدت 21 خبر داد و گفت: این بوستان با مساحت 5 هزار مترمربع در دو فاز اجرا می‌شود که بازگشایی، تملک و احداث فاز یک آن با هزینه 430 میلیون تومان شروع و مراحل تحویل بستر آن به اتمام رسیده است.

وی افزود: همچنین اعتبار مورد نیاز برای تملک فاز دو این بوستان از محل اعتبارات سازمان مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر تامین می‌شود.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول