اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ادارات ستاد امر به معروف کشور:

با فرهنگ شدن تذکر در جامعه نیازی به نیروی انتظامی نیست

خبرگزاری فارس: معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: اگر فرهنگ تذکر و امر به معروف در جامعه نهادینه شود، نیازی به حراست و نیروی انتظامی نیست.

با فرهنگ شدن تذکر در جامعه نیازی به نیروی انتظامی نیست

حجت‌الاسلام یحیی صادق‌زاده در حاشیه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: برای آنکه تذکر و امر به معروف در جامعه به فرهنگ عمومی تبدیل شود باید در وهله اول، معروف را به جامعه و مردم معرفی کنیم.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه هنوز خواص ما هم نمی‌دانند معروف چیست، گفت: وقتی بیشتر خواص ما هم معروف را نمی‌شناسند چگونه باید از عوام انتظار داشته باشیم که معروف را بشناسند و به آن امر کنند.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب، امام راحل طی نامه‌ای از شورای فرهنگی انقلاب خواستند تا اداره‌ای تشکیل دهند که اگر خدای ناخواسته روزی رئیس‌ جمهور و حتی رهبر انقلاب تخلفی مرتکب شوند، در مقابل آن‌ها بایستد و این نشان از اهمیت تذکر، امر به معروف و تشکیل این اداره دارد.

 

* دعوا شدن بعد از امر به معروف برای این است که شیوه‌های این کار را بلد نیستیم

این مسئول کشوری با اشاره به فرمایشی از امام علی (ع) تاکید کرد: همه خوبی‌ها حتی نماز و جهاد در راه خدا نیز در مقابل امر به معروف و نهی از منکر به مانند قطره در مقابل دریا است.

وی گفت: اگر به کسی انتقادی شود و این انتقاد به او بر بخورد، این فرد نمی‌تواند آدم خوبی باشد زیرا نصیحت‌پذیری از خصوصیات اصلی یک انسان مؤمن است.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: گوش شنوا نداشتن از خصوصیات جهنمیان است، و این مهم وزیر و وکیل و رئیس جمهور نمی‌شناسد به همه می‌توان انتقاد و نصیحت کرد.

صادق‌زاده با اشاره به وجود آیات فراوان در قرآن کریم، گفت: باید فرهنگ تذکر را در جامعه ترویج و زیاد کنیم تا نگاه‌ها به تذکر و نصیحت مثبت شود.

وی آموزش را سومین راه نهادینه شدن فرهنگ تذکر در جامعه دانست و ابراز داشت: برخی می‌گویند در کشور ما تذکر جواب نمی‌دهد و دعوا می‌شود با این حرف‌ها، ولی واقعیت این است که دلیل دعوا در این امر الهی این است که ما شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر را نمی‌دانیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بپذیریم که امر به معروف کردن را بلد نیستیم، یادآور شد: باید از امام حسن و امام حسین (ع) یاد بگیریم که چگونه پیرمرد مسلمان را از شیوه غلط وضو گرفتن خود آگاه کردند به گونه‌ای که پیرمرد بعد از متوجه شدن اشتباه خود حتی سر و صورت این دو امام معصوم را بوسید.

صادق‌زاده اضافه کرد: فلسفه امر به معروف، اصلاح جامعه و محبت است و اینکه ما شاهد دعوا بعد از تذکر و امر به معروف هستیم به این دلیل است که ما آموزش لازم را برای این مهم نداریم.

وی خاطرنشان کرد: باید محبت و مهربانی و احترام را به فردی که عملی خلاف را انجام می‌دهد فراموش نکنیم نه اینکه تخریب کنیم و حق به جانب و با خشونت برخورد کنیم.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول