اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

المپیاد کرمانیان در توسعه ورزش استان مؤثر است

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان در بازدید از روند برگزاری مسابقات المپیاد کرمانیان «همگام با ولایت» در کرمان گفت: برگزاری المپیاد کرمانیان در توسعه ورزش استان مؤثر است.

المپیاد کرمانیان در توسعه ورزش استان مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار در بازدید از مسابقات تیراندازی با کمان بانوان و مسابقات کشتی که در ورزشگاه فجر برگزار شد‌ با بیان اینکه استان کرمان در همه‌‌ مسائل پیشتاز است‌ به حضور چهار ورزشکار استان در مسابقات پارا المپیک اشاره کرد و اظهار داشت: اگر بخواهیم رشته‌های مختلف ورزشی را برای رسیدن به مقام قهرمانی در مسابقات مختلف جهانی دنبال کنیم، باید از پایه و به ویژه از شهرستان‌ها آغاز کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات المپیاد کرمانیان عنوان کرد: برگزاری چنین مسابقاتی موجب اثربخشی در توسعه و گسترش ورزش است تا از میان شرکت‌کنندگان استعدادیابی صورت گیرد و شاهد پیدا شدن قهرمانانی از دل همین مسابقات باشیم.

نجار همچنین به افزایش سرانه‌‌ ورزش در استان کرمان‌ اشاره کرد و گفت: با وجود افزایش جمعیت در استان‌ شاهد افزایش چشمگیر سرانه‌‌ ورزشی در استان بوده‌ایم‌ به طوری که سرانه‌‌ ورزشی از 18 سانتی‌متر در قبل از پیروزی انقلاب به 32 سانتی‌متر تا سال 84 رسید و در دولت‌های نهم و دهم این سرانه تا 56 سانتی‌متر افزایش یافته است.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی طرح‌های ورزشی‌ خاطر نشان کرد: با اجرای عملیات ساختمانی این پروژه‌ها‌ به زودی شاهد افزایش سرانه‌‌ ورزشی تا 70 سانتی‌متر در استان کرمان هستیم.

نجار همچنین با انتقاد از قرار داشتن عمده‌‌ اعتبارات ورزشی در اختیار تیم‌ها‌ عنوان کرد: تیم‌های ملی‌ برانگیخته شده از استان‌های مختلف کشور و شهرستان‌ها هستند، بنابراین باید نگاه به ورزش به صورت پایه‌ای نیز صورت گیرد.

وی افزود: البته ما در حد وسع و توان سعی کرده‌ایم نگاه جدیدتری به ورزش داشته باشیم، زیرا جوانان در آن دخیل هستند.

استاندار کرمان با اشاره به تحریم‌های شدید علیه جمهوری اسلامی‌ خاطر نشان کرد: اگر چه تحریم‌هایی که بر کشور عارض شده‌ موجب برکاتی برای کشور می‌شود، اما در حال حاضر از لحاظ اعتبارات و امکانات تا حدودی با مشکل مواجه هستیم، بنابراین انتظار داریم جوانان با درک شرایط در حد توان تلاش کنند.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول