اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کهگیلویه و چرام در مجلس:

آبرسانی به منطقه محروم پشته زیلایی از مصادیق بارز توسعه است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه را هر کسی به نحوی معنا و تحلیل می‌کند ولی شهرستان شدن چرام و باز شدن جاده سرفاریاب به باغچه سادات و آبرسانی پشته زیلایی از مصادیق بارز توسعه استان است.

آبرسانی به منطقه محروم پشته زیلایی از مصادیق بارز توسعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در همایش راهکارهای توسعه‌ منطقه‌ای در کهگیلویه اظهار داشت: شاکله نظام توسعه‌ای ما و مهندسی اصلی را برای پیشرفت کل کشور مقام معظم رهبری تأیید کرده و بر همین اساس این دهه را به عنوان دهه پیشرفت نام‌گذاری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری خواستار استفاده از واژه‌های بومی، محلی و ملی در راه توسعه هستند، گفت: ایشان سعی دارند توسعه را به عنوان یک واژه وارداتی از گفتمان ما خارج کنند و این اساس کار بوده چرا که ما بنیان‌گذار تمدن اصیل اسلامی هستیم.

نماینده مردم کهگیلویه و چرام در مجلس با اشاره به اینکه در برنامه‌های توسعه‌ای و چشم‌انداز 20 ساله قرار داریم، عنوان کرد: کارشناسان و نخبگان در هر استان اکنون بر روی برنامه پنجم در حال کار کردن هستند و هرکسی می‌خواهد سهم خود را از این برنامه بگیرد.

این مسئول اضافه کرد: این نوع همایش‌ها و نشست‌ها بر این اساس است که نخبگان، مهندسین، مشاورین و متخصصین در هر منطقه‌ای برنامه پنجم را مطالعه کنند و سهم خود را در زمینه‌های مختلف از جمله، مسائل فرهنگی، زیرساخت‌های جاده‌ای و مهار آب‌ها بگیرند.

وی با اشاره به معنای توسعه ابراز داشت: توسعه یعنی جاده باغچه سادات که از استاندار، فرماندار، نماینده، اداره راه و دیگران در آن در حال خدمت بوده تا شهرستان چرام از بن‌بست خارج شود.

سید علی‌محمد بزرگواری با بیان اینکه شهرستانی شدن چرام یک گام بلند توسعه‌ای بود، گفت: توسعه یعنی جاده پاتاوه به دهدشت که شرکت نیرو گستر با همکاری سردار عدل هاشمی و با هماهنگی با نماینده و مطرح کردن مشکلات با مسئولین در حال انجام آن است.

نماینده مردم کهگیلویه تصریح کرد: در افتتاحیه‌های هفته دولت به پشته زیلایی آب می‌رسد که این خود نمونه عینی توسعه است.

این مسئول با اشاره به اینکه اکنون طرح جامع کشاورزی در کمیسیون کشاورزی تمام شده، متذکر شد: طرح جامع منابع طبیعی، آبخیزداری و محیط زیست نیز در کمیسیون کشاورزی مطرح است.

حجت‌الاسلام بزرگواری با بیان اینکه هر نماینده‌ای در استان و حوزه انتخابیه خود باید یک کارگروه تخصصی در زمینه‌های مختلف داشته باشد، خاطرنشان کرد: برای آبخیزداری نامه داده و دستور گرفتم که تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آب‌رسانی در این راستا به کار گرفته شود.

وی اذعان داشت: همه ما باید در کیفیت‌بخشی و به روز کردن کارها تلاش کرده و جلسات را تخصصی برگزار کنیم.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول