اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی سیزدهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی کشور خبر داد

راهیابی برترین‌های مسابقات رباتیک دانش‌آموزی به مسابقات بین‌المللی امارات

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی سیزدهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی کشور گفت: برترین‌های مسابقات رباتیک دانش‌آموزی به مسابقه بین‌الملل رباتیک که در کشور امارات برگزار می‌شود راه خواهند یافت.

راهیابی برترین‌های مسابقات رباتیک دانش‌آموزی به مسابقات بین‌المللی امارات

به گزارش خبرگزاری فارس از قم احسان ولی‌زاده در حاشیه آغاز به کار سیزدهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال استان قم به دلایل گوناگون از جمله کسب رتبه‌های مطلوب در سه دوره گذشته و آموزش 2500 کودک و نوجوان در زمینه ساخت ربات توانست میزبانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در 12 دوره گذشته بیان کرد: شهرهای تهران، شیراز و اصفهان در 12 دوره قبلی میزبان برگزاری مسابقات رباتیک بودند که امسال با وجود درخواست‌ میزبانی توسط شهرهای تبریز، مشهد و اهواز برگزاری این دوره از مسابقات به شهر قم واگذار شد.

دبیر اجرایی سیزدهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی کشوری اضافه کرد: کودکان و نوجوانان قمی با همکاری مؤسسه آموزشی بتا به فراگیری علومی چون هوا فضا، رباتیک و نانو مشغول هستند که در این راستا آموزش علوم نوین در استان قم بسیار مفید و نتیجه‌بخش بود.

وی با اشاره به استعدادهای درخشان کودکان و نوجوانان قمی در فراگیری این علوم تصریح کرد: قمی‌ها توانستند در سه دوره گذشته به مقام‌های سوم و نایب قهرمانی دست یابند.

ولی‌زاده از استقبال خانواده‌های قمی در برگزاری این دوره‌های آموزشی خبر داد و بیان کرد: 2 هزار و 500 کودک و نوجوان از خدمات آموزشی این مؤسسه آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

وی کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون‌های مساجد، ‌طرح صالحین بسیج مساجد و فرهنگسراهای شهرداری قم را از جمله نهادهایی دانست که از برنامه‌های آموزشی این مؤسسه استفاده می‌کنند.

دبیر اجرایی سیزدهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی کشور ابراز داشت: این آموزش‌ها موجب شده نام استان قم در سه سال اخیر در لیست استان‌هایی قرار بگیرد که به رتبه‌های برتر در زمینه علوم نوین دست یافته است.

وی ادامه داد: ایران از نظر رباتیک رتبه سوم جهانی را دارد که ما با برگزاری اینگونه مسابقات به دنبال فرهنگ‌سازی در فراگرفتن این علوم مفید از سوی دانش‌آموزان هستیم.

ولی‌زاده افزود: اکنون 3 هزار دانش‌آموز در این دوره از مسابقات رباتیک در قم شرکت کردند که فردا پس از اعلام نتایج برترین‌ها به مسابقه بین‌الملل رباتیک که در کشور امارات برگزار می‌شود راه خواهند یافت.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول