اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی مسابقات رباتیک دانش‌آموزی کشور خبر داد

قم میزبان برترین‌های رباتیک دانش‌آموزی از سراسر کشور

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی سیزدهمین مسابقات رباتیک دانش‌آموزی کشور از برگزاری این مسابقات با حضور تیم‌های برجسته رباتیک از سراسر کشور خبر داد و گفت:‌ مسابقات روزهای نهم و دهم شهریور ماه برگزار می‌شود.

قم میزبان برترین‌های رباتیک دانش‌آموزی از سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم احسان ولی‌زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت آموزش علم رباتیک به دانش‌آموزان در قم تصریح کرد: در طول دو سال گذشته 3200 دانش‌آموز قمی با علم رباتیک آشنا شده‌اند و در این زمینه پیشرفت‌های دانش‌آموزان بسیار چشمگیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان قمی در مسابقات مختلف رباتیک در سطح کشور و منطقه عناوین قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند گفت: کسب رتبه پنجم مسابقات بین‌المللی دبی از جمله این افتخارات است و دانش‌آموزان قم در این مسابقات با رقبای خود از کشورهایی نظیر کانادا، هند، روسیه و ژاپن به رقابت پرداختند.

دبیر اجرایی سیزدهمین مسابقات رباتیک دانش‌آموزی کشور کسب مقام نایب قهرمانی و سومی در دوره‌های گذشته مسابقات رباتیک دانش‌آموزی را از دیگر موفقیت‌های دانش‌آموزان نخبه عنوان کرد و افزود: توسعه علوم نوین در بین دانش‌آموزان قمی منجر به بارور شدن خلاقیت دانش‌آموزان شده و برخی از اختراعات نیز در همین راستا توسط دانش‌آموزان به ثبت رسیده است.

وی از ارائه آموزش‌های رباتیک در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش، کمیته امداد، بنیاد شهید، بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری و... خبر داد و گفت: سعی کرده‌ایم که در آموزش علم رباتیک همه اقشار را زیرپوشش قرار دهیم.

ولی‌زاده به برگزاری مسابقات رباتیک در استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: در سال‌های گذشته این مسابقات به صورت انحصاری در برخی استان‌ها برگزار می‌شود ولی ما برای نخستین بار توانستیم میزبان سیزدهمین دوره مسابقات بزرگ کشوری رباتیک در بخش دانش‌آموزی باشیم.

دبیر اجرایی سیزدهمین مسابقات رباتیک دانش‌آموزی کشور با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات خاطر نشان کرد: نهادینه‌سازی علم رباتیک، افزایش خلاقیت در میان نسل جوان و تلاش برای رشد و پیشرفت جامعه از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات روزهای نهم و دهم شهریور ماه برگزار می‌شود گفت: در این دوره از مسابقات سه هزار دانش‌آموز نخبه و تیم‌های رباتیک کشور در بخش‌های ربات‌های فوتبالیست، جنگجو، خدمتکار، آتش‌نشان، تعقیب و رالی با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول