اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه مخترعان بین‌المللی منطقه آزاد انزلی:

علم رباتیک در توسعه صنعتی گیلان تاثیرگذار است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه مخترعان بین‌المللی منطقه آزاد انزلی گفت: با توجه به آسیب‌پذیر بودن محیط زیست گیلان، بهره‌برداری از علم رباتیک در توسعه صنعتی استان بسیار حائز اهمیت است.

علم رباتیک در توسعه صنعتی گیلان تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، مهدی فرض‌پور ماچیانی عصر امروز در جلسه منطقه آزاد انزلی، بهترین راه تقویت تولید ایرانی را حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویانی دانست که سرمایه آینده کشور بوده و با علاقه به صورت خودجوش علاوه بر درس‌های کلاسی به فعالیت‌های آزاد پژوهشی مشغول هستند.

وی اظهار کرد: کسب موفقیت‌های علمی و تحقیقاتی در قالب ثبت اختراعات برای بالا بردن سطح کیفیت زندگی و حضور در مسابقات علمی، با هدف جهانی کردن دانش جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم از جمله مهم‌ترین اهداف این موسسه را شامل می‌شود.

این مخترع بین‌المللی، هوش و استعداد ایرانیان را در سطح جهان کم نظیر خواند و افزود: راز موفقیت کشورهای صنعتی جهان توجه به نیروهای انسانی نخبه و خلاق کشور خود و حتی جذب استعدادهای علمی دیگر کشورهاست و این در حالی است که با اجرای اصول مندرج در برنامه چشم‌انداز ایران 1404، ایران اسلامی می‌تواند با بالا بردن دانش مدیریت بخش خصوصی و کاهش وابستگی به مدیریت دولتی، فاصله خود را با کشورهای صنعتی کمتر کند و با سرمایه‌گذاری روی اتاق فکر به یکی از مراکز تحقیقات علمی و دانش بنیان در جهان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد کشور به ویژه منطقه آزاد انزلی از ظرفیت‌های قانونی، جغرافیایی و نیروی انسانی فراوانی به منظور فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی برخوردار است، افزود: وجود قوانین حمایتی هم عرض قوانین بین‌المللی و ماهیت فرا مکانی و فرا زمانی بودن علم، زمینه‌ساز مناسبی برای ایجاد بسترهایی با هدف غنا بخشی به صنعت و تجارت ایران اسلامی به منظور حضور مقتدرانه در دیگر عرصه‌های بین‌المللی است.

فرض‌پور ماچیانی، در باره اهمیت مسابقات روبوکاپ آزاد اروپا که در کشور هلند برگزار شد گفت: در این دوره از مسابقات بالغ بر 100 تیم از دانشگاه‌ها و موسسات علمی و تحقیقاتی کشورهای مختلف جهان شرکت داشتند که تیم موسسه مخترعان بین‌المللی منطقه آزاد انزلی در لیگ شبیه‌ساز دو بعدی فوتبال حائز رتبه نخست شد.

وی اضافه کرد: فدراسیون جهانی روبوکاپ متولی مسابقات در سطح جهان بوده که از سال 1997 این بازی‌ها را برگزار کرده تا سطح دانش ربات‌های فوتبالی به جایگاهی بالغ شود که در سال 2050 میلادی ربات‌های انسان نما در زمین فوتبال در برابر تیم فوتبال قهرمان جهان در آن سال مسابقه داده و در این رقابت به پیروزی نایل آید.

مدیرعامل موسسه مخترعان بین‌المللی منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه علم رباتیک در حوزه‌هایی رشد یافته که به عنوان جانشین نیروی انسانی در صنعت و حضور در محیط‌هایی که جان انسان به خطر می‌افتد به ایفای نقش می‌پردازد، تصریح کرد: این یک علم پاک است که با توجه به آسیب‌پذیر بودن محیط زیست گیلان، بهره‌برداری از چنین علمی در توسعه صنعتی استان بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ایران تنها کشور خاورمیانه دارای سهمیه برگزاری مسابقات آزاد روبوکاپ بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: توجه به علم رباتیک و ارتباط آن با صنعت در سند چشم‌انداز ایران اسلامی لحاظ شده و طبق آن ایران باید جزو کشورهای پیشتاز جهان باشد، موضوعی که از طریق تمرکز بر نیروها نخبه و جوان کشور دست یافتنی است.

اعضای تیم 9 نفره موسسه مخترعان بین‌المللی منطقه آزاد انزلی را سپیده رحمتی‌نیا،‌ امیر طوافی،‌ نیما نوروزی،‌ مانی راد یوسفی، سعید نجفی، رضا وطنی نظافت، علی فرض‌پور ماچیانی، پویان پیردیر و مهدی فرض‌پور ماچیانی تشکیل می‌دهند.

ا‌نتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول