اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تبریز میزبان سومین دوره ملی مسابقات مهارتی رباتیک

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی و مجری طرح­‌های آموزشی خانه کارگر تبریز گفت: سومین دوره ملی مسابقات مهارتی رباتیک 30 و 31 شهریورماه سال‌جاری به میزبانی مرکز علمی کاربردی خانه کارگر تبریز برگزار می‌شود.

تبریز میزبان سومین دوره ملی مسابقات مهارتی رباتیک

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کریم صادق‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را ارتقای توانمندی­‌ها و فراهم کردن بستر مناسب برای بروز خلاقیت­‌های دانشجویان، ایجاد توانایی بین آنان برای انجام کار جمعی، تقویت و ایجاد انگیزه برای انجام فعالیت‌های علمی، تبدیل مهارت­های تئوری به عملی، گسترش علم و فناوری، ایجاد زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه، آشنا ساختن دانشجویان با ابعاد مختلف علم رباتیک، معرفی این علم و تبادل اطلاعات و تجارب میان مراکز علمی و دانشگاهی عنوان کرد.

وی افزود: دانش و فناوری رباتیک به‌عنوان یکی از دستاوردها و علوم جدید دانش بشری به‌شمار می‌رود که همواره مورد توجه جامعه دانشگاهی و محققان علمی بوده است.

صادق‌زاده با اشاره به سابقه علم رباتیک گفت: کلمه ربات اولین بار توسط نویسنده نمایشنامه ربات‌های جهانی روسیه ابداع شد و این کلمه، در زبان چک به معنی کارگر است و امروز از نظر عوام وسیله‌ای است که اعمالی هوشمند شبیه انسان انجام می‌دهد؛ در واقع باید ربات را یک دستگاه یا وسیله خودکار محسوب کرد که قادر به انجام اعمالی است که معمولا به انسان‌ها نسبت داده شده و یا وسیله‌ای که مجهز به توانمندی‌هایی شبیه هوش بشری است.

وی با بیان اینکه رباتیک شاخه‌ای از فناوری است که به طراحی، ساخت، تولید و کاربرد ربات‌ها و سیستم‌های کامپیوتری برای کنترل ربات‌ها و پردازش اطلاعات می‌پردازد و با ماشین‌های مکانیزه شده می‌تواند در فرآیندهای تولید و یا محیط‌های خطرناک جایگزین انسان شود، گفت: از این رو خانه کارگر تبریز با تجربه موفق دوره‌های قبل و به منظور معرفی هرچه بیشتر این علم و علاقمند کردن هرچه بیشتر دانشجویان فعال این علم با مشارکت و همکاری 20 مرکز دولتی و خصوصی برگزاری سومین دوره این مسابقات را در دستور کار خود قرار داده است.

صادق‌زاده با بیان اینکه این دوره از مسابقات در رشته‌های تعقیب خط ساده، تعقیب خط ویژه و ربات­های آتش‌نشان برگزار خواهد شد، افزود: علاقمندان برای شرکت در این دوره از مسابقات تا 10 مردادماه سال‌جاری فرصت دارند با مراجعه به سایت http://whrobocup.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات برنامه­‌های متنوعی پیش‌بینی شده است اظهار داشت: سومین دوره ملی مسابقات مهارتی رباتیک با افتتاح مجتمع فرهنگی ورزشی خانه کارگر تبریز آغاز خواهد شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز با دعوت از علاقمندان برای شرکت در این مسابقات افزود: دومین دوره مسابقات ملی رباتیک که با حضور گسترده دانشجویان از اقصی نقاط کشور در مرکز علمی کاربردی تبریز برگزار شد و مقایسه آن با دوره قبل حاکی از آن است که کیفیت برگزاری و تیم‌های شرکت‌کننده در حال رشد بوده و قطعا در این دوره نیز انتظار داریم تیم‌ها در سطح بالاتری نسبت به دومین دوره حضور داشته باشند.

وی ادامه داد:‌ سطح بالای مسابقات می‌تواند انگیزه مناسبی برای شرکت در سومین دوره و کسب تجارب جدید در این علم باشد و ما امیدواریم با توجه ویژه جامعه علمی کشور و همکاری نهادهای مختلف و هماهنگی میان سازمان‌ها و موسسات علمی و صنعتی و با حضور اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و علاقمندان مسابقات باشکوه و ویژه‌ای برگزار کنیم.

صادق‌زاده گفت: علاقمندان همچنین می‌توانند از طریق سامانه پیام کوتاه 300099000008258 و پست الکترونیکی whrobocup@gmail.com نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه داده و همچنین از طریق آدرس تبریز، بلوار منجم، خیابان قالیچیلر، مرکز آموزش خانه کارگر تبریز تلفن 39-2842238 داخلی 3 و شماره 09389618767 با دبیرخانه این مسابقات تماس بگیرند.

در دومین دوره این مسابقات که با تحسین اساتید دانشگاهی و کارشناسان این رشته همراه بود در بخش تعقیب خط ویژه 20 تیم و در بخش تعقیب خط ساده 100 تیم حضور داشتند و به منظور تشویق به تیم­‌های برتر جوایز ارزنده‌ای تعلق گرفت.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول