اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گناباد:

مجهزترین کارگاه رباتیک خراسان‌‌رضوی در گناباد است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گناباد گفت: کارگاه رباتیک مرکز آموزش عالی علمی کاربردی مهارت گناباد مجهزترین کارگاه در استان خراسان‌‌رضوی است.

مجهزترین کارگاه رباتیک خراسان‌‌رضوی در گناباد است

غلامرضا علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گناباد اظهار داشت: در مرکز آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی گناباد که سال گذشته راه‌اندازی شد در چهار رشته دانشجویان تحصیل می‌کنند و دوره‌های آن به صورت مهارتی برگزار می‌شود.

وی افزود: بیشتر دروس ارائه شده در این کارگاه عملی است و از امسال نیز دانش‌آموز پذیرفته می‌شود.

این مسئول در مورد اقدامات انجام شده در این مرکز گفت: تجهیز سلول‌های خورشیدی و آبگرمکن خورشیدی که نخستین کارگاه‌ها در استان است و تجهیز کارگاه هیدرولیک و یک کارگاه رباتیک که مجهزترین در استان خراسان‌رضوی بوده با هزینه‌ای بالغ بر 25 میلیون تومان راه‌اندازی شده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گناباد افزود: ادامه ساخت و ساز مرکز دو منظوره از جمله اقدامات انجام شده مرکز آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی گناباد است.

وی افزود: در این مرکز پنج مرکز دیگر شامل مرکز دیزل، مرکز برادران به نام علامه بهلول، مرکز دانشگاه آزاد، مرکز خواهران و مرکز 9 دی کاخک فعال است.

علیخانی گفت: اکثر رشته‌های فنی، کشاورزی و خدماتی آموزش در این مرکز ارائه می‌شوند که در حدود 70 رشته است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گناباد افزود: در مرکز علامه بهلول خدمات به صورت شبانه‌روزی و خدمات آموزشی به صورت کاملاً رایگان ارائه می‌شود، علاوه بر این 22 آموزشگاه در سطح شهرستان وجود دارد که بازوی توانمندی مرکز است و در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، علاوه بر این چهار آموزشگاه امسال اضافه شده است.

وی ادامه داد: آموزش‌ها شامل آموزش مراکز ثابت، روستایی و آموزش به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و صنایع و صنوف است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گناباد افزود: در زمینه‌های مختلف این مرکز در ردیف عملکردهای مطلوب استان بوده است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 25 درصد افزایش آموزش‌ها را داریم و در روستاها هم جهش 70 درصدی خواهیم داشت.

علیخانی اظهار داشت: در این هفته که هفته ملی مهارت بوده و در روز ششم مردادماه که روز آموزش فنی و حرفه‌ای است برنامه‌هایی انجام خواهد شد که مهم‌ترین آنها بازدیدهای مسئولان و مردم از مراکز، برگزاری نمایشگاه بزرگ مهارت در حسینیه گناباد و جشن مهارت در روز 6 مردادماه است.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های این هفته بازدید خانواده‌های کارآموزان از کارگاه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی در طول هفته، افتتاح کارگاه‌های سلول‌های خورشیدی و رباتیک، دو آموزشگاه نکته‌سنج و هنرهای زیبا، برگزاری سمینار تدوین نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با حضور اساتید و برگزاری مسابقه نظام ملی مهارت و فناوری است.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول