اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف زرند اعلام کرد

وقف املاک 700 میلیون ریالی در زرند‌

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند از وقف املاک 700 میلیون ریالی خیران زرند‌ خبر داد.

وقف املاک 700 میلیون ریالی در زرند‌

علی حسنی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: به برکت ماه مبارک رمضان دو نفر از خیران شهرستان زرند املاک خود را به ارزش 700 میلیون ریال وقف کردند.

وی افزود‌: مصیب همتی با مراجعه به اوقاف شهرستان ‌زرند پنج حبه از 96 حبه مزرعه جوزوئیه ‌از توابع باب تنگل قدمگاه شهرستان زرند با نیت روضه‌خوانی و تعزیه‌خوانی سرور سالار شهیدان ‌امام حسین (ع) به ارزش 100 میلیون ریال وقف کرد.

حسنی‌نژاد دومین وقف صورت گرفته در ایام ماه مبارک رمضان را مربوط به ‌سید‌ محمد‌حسن مرتضوی ‌دانست و بیان کرد: این واقف در قطعه زمین تجاری به مساحت‌ 131 متر مربع و به ارزش 600 میلیون ریال واقع در خیابان شهید رجایی زرند وقف بر احداث و تکمیل مسجد امام حسن مجتبی (ع) این شهرستان کرد.

وی با بیان اینکه وقف با وقف ‌مکان‌هایی مانند مسجد بنا می‌شود، عنوان کرد: به دلیل‌ عناد از این تکاثر ثروت‌، توازن اجتماعی به وجود می‌آید که عدالت اجتماعی گسترش می‌یابد و آرامش روانی برای واقفان ایجاد می‌شود.

حسنی‌نژاد تصریح کرد: سازوکار فرهنگ تا حد زیادی منوط به کارکرد واقف است، یعنی علاوه بر اینکه وقف بر کارهای خلاف شرع نمی‌توان انجام داد‌، وقف بر کارهای اشباع شده که ضرورتی بر جامعه برای وقف بر این مصادیق وجود ندارد نیز از ارزش وجود وقف می‌کاهد.

انتهای پیام/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول