اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف نهاوند خبر داد

وقف قطعه زمینی به ارزش 5 میلیارد ریال در نهاوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند از وقف یک قطعه زمین به ارزش 5 میلیارد ریال در نهاوند خبر داد.

وقف قطعه زمینی به ارزش 5 میلیارد ریال در نهاوند

حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به وقف یک قطعه زمین به ارزش 5 میلیارد ریال در شهرستان نهاوند، اظهار داشت: فریدون آقاسیان در سال جاری این قطعه زمین را به مساحت 600 مترمربع در یکی از بهترین مناطق شهر، وقف کمک‌هزینه تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت از تحصیلات دوره ابتدایی تا تحصیلات دوره عالیه کرده است.

وی تصریح کرد: این واقف خیراندیش با تفکر و دوراندیشی بسیار بالایی نیاز روز جامعه را تشخیص داده و با وقف این قطعه زمین کمک شایان توجهی در توسعه علم و پرورش نخبگان علمی خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند با بیان اینکه اگر امروز قصد داریم برای مخاطب در رابطه با مسائل دینی صحبت کنیم باید ابتدا از قالبی که مخاطب می‌‌پذیرد و از آن متأثر می‌شود، استفاده شود، گفت: شاید لازم باشد موضوعی مانند وقف در رسانه‌ها به شکل‌های مختلفی مانند سینما، نمایش، مستند، نشریات مکتوب و ... عرضه شود.

وی با بیان اینکه در راستای شکوفایی وقف در جامعه باید فرهنگ وقف را ترویج کرد، افزود: برای این منظور، تنها یک نهاد یا سازمان مسئول نیست بلکه همه‏ دستگاه‏های تبلیغی و اجرایی کشور موظف هستند تا در راستای اعتلای فرهنگ وقف در جامعه با یکدیگر همکاری کرده و زمینه‏های شکوفایی آن را فراهم آورند.

عزیزی متذکر شد: هر چند عمل به وقف از سوی مردم مهم‌ترین راه گسترش فرهنگ وقف است اما باید توجه داشت که مردم نیازمند راهنمایی و آموزش‏های دینی عملی در این زمینه هستند که از این ‏رو مسئولان کشور به ویژه دست‌اندرکاران امور مذهبی و فرهنگی می‏توانند با یک برنامه‏ریزی صحیح و سیاست اصولی در جهت‏دهی افکار عمومی به سمت فرهنگ وقف مؤثر باشند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند در پایان سخنان خود از مردم خیر و خداجوی شهرستان نهاوند درخواست کرد همگام با واقفان خیراندیش و با توجه به نیازهای جامعه امروز موقوفاتی را با نیت ایجاد مراکز قرآنی و کمک به نشر و تبلیغ علوم و معارف قرآنی، کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت، کمک هزینه تهیه جهیزیه و ازدواج جوانان و ایجاد مراکزی برای درمان بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج وقف کنند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول