اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف رفسنجان:

وقف قرآنی جوانان را از معضلات اجتماعی دور می‌کند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف شهرستان رفسنجان گفت: مسابقات و جلسات قرآن از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که می‌توانند جوانان را از معضلات اجتماعی دور کند و ‌به دلیل کمبود وقف در این زمینه با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو هستیم.

وقف قرآنی جوانان را از معضلات اجتماعی دور می‌کند

حجت‌الاسلام محمد محمد‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: فرزندان حاج محمد شریعت‌زاده با مراجعه به اوقاف این شهرستان و بنا به وصیت پدر مرحومشان املاک وی را به ارزش یک میلیارد ریال وقف کردند.

وی بیان داشت: ملک وقف شده در روستای اسماعیل‌آباد نوق واقع شده که شامل دو سهم از شش دانگ چاه تلمبه معروف به اسلامیه ‌و یک قطعه باغ مشجر پسته به مساحت 6 هزار و 250 متر ‌مربع است.

محمدزاده خاطر‌ نشان کرد: عواید سالانه این ملک پس از وضع مخارج و تعمیرات لازم عین موقوفه برای مراسمات حضرت سید‌الشهداء‌، جهیزیه فقرا، برنامه‌های قرآنی‌، مخارج امامزاده سید‌جلال‌الدین اشرف نوق و مخارج مسجد اسماعیل‌آباد صرف می‌شود.

وی نگرش مردم رفسنجان را به موضوع وقف به ویژه در سال‌های اخیر بسیار خوب توصیف کرد و ابراز داشت: وقف عملی نیکو و پسندیده است و هر عمل نیکی هر چند کوچک باشد، نزد خداوند ارزشمند است، اما اگر واقفان به وقف‌هایی همانند این وقف صورت گرفته روی آورند، بسیاری از نارسایی‌های جامعه رفع می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رفسنجان وقف بر مسائل قرآنی و وجوه بر آن را‌ از بهترین نوع وقف برشمرد و افزود: مسابقات قرآن و جلسات تفسیر و آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که می‌توانند نوجوانان و جوانان را از بسیاری از معضلات اجتماعی دور کند که ‌به دلیل کمبود وقف در این زمینه با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو هستیم.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول