اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اداره اوقاف شهرستان رودسر:

280 سند اجاره وقفی رودسر و املش تنظیم شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودسر و املش از تنظیم 280 سند اجاره‌ای وقفی در این شهرستان‌ها خبر داد.

280 سند اجاره وقفی رودسر و املش تنظیم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام رسول علیخانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اسناد وقفی با خط‌های قدیمی شهرستان رودسر بازنویسی شده و 9 برگ تاکنون سند مالکیت موقوفات از بقاع متبرکه و 16 برگ دیگر در تقاضای ثبت بوده و یک تیم نیز برای تهیه نقشه‌برداری UTM اعزام شده است.

این مسئول با بیان اینکه تمام اداره‌های اوقاف موظف هستند تا پایان شهریور به سامانه اطلاعات موقوفات متصل شوند اظهار کرد: اداره اوقاف رودسر یکی از نخستین شهرستان‌هایی است که با تلاش شبانه‌روزی توانست به این سامانه متصل شود و تاکنون یک‌هزار و 566 سند اجاره را وارد سامانه و 280 سند اجاره وقفی در رودسر و املش تنظیم شده است.

وی از برنامه‌های فرهنگی اوقاف رودسر را آرامش بهاری در ایام عید نوروز، سوگواری شهادت فاطمه زهرا (س) و شام غریبان آن بانوی بزرگوار و نشاط معنوی اوقات فراغت تابستانی در جوار بقاع متبرکه اعلام کرد.

علیخانی سهمیه رودسر در تربیت حافظ قرآن را  یک‌هزار و 153 نفر عنوان کرد و یادآور شد: 720 نفر تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند و شاخص آن نیز دارنده رتبه اولی یا دومی در سطح استان است.

وی کمک‌های اوقاف به نیازمندان، سادات فقیر و بیماران رودسر را 245 نفر اعلام کرد و گفت: حدود 45 میلیون و 300 هزار تومان برای کمک به این افراد هزینه شده است.

رئیس اداره اوقاف رودسر و املش از برگزاری اداره اذان، تواشیح و همخوانی، مسابقه قرآن شامل قرائت، حفظ و مفاهیم اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر استاندار گیلان به شهرستان املش مبلغ 30 میلیون تومان برای تعمیر بقعه آقا سید ابراهیم واقع در گلزار شهدای املش در نظر گرفته شده است.

ا‌نتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول