به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، محسن اسماعیلزاده افزود: یکی از دلایلی که باعث ایجاد ناهمواری در سطح آسفالت معابر میشود عموما حفاریهای غیر مجاز و عدم ترمیم آن پس از اتمام کار است.
وی با بیان اینکه این حفاریها به مرور زمان باعث فرسایش آسفالت و ایجاد حفرههایی در مسیرهای عبوری و یا معابر فرعی و اصلی شهر میشود، تصریح کرد: مشکلاتی که شهرداریها بعد از اجرای یک پروژه عمرانی به ویژه در بخش آسفالت با آن رو به رو هستند، ترمیم حفاریهای انجام شده توسط شرکتهای خدمات رسان است.
این مسئول به عدم همکاری این شرکتها در بهبود عمران شهری اشاره و خاطرنشان کرد: از یک سو مردم، شهرداریها را متولی ترمیم معابر سطح شهر میدانند و از سوی دیگر شرکتهای خدمات رسان به تعهدات خود در زمان مقرر عمل نمیکنند.
اسماعیل زاده این ناهماهنگیها را موجب هدر رفت وقت، انرژی، بودجه و غیره دانست و بیان داشت: شهرداری دماوند قبل از هر گونه اقدامی در اجرای پروژههایی همچون زیرسازی و آسفالت معابر، طی نامهایی به ادارات خدمات رسان اعلام می دارد که ظرف مدت مقرر در معبر مشخص شده هر گونه عملیاتی که نیاز به حفاری دارد را اجرایی نمایند ولی متاسفانه شاهد این کوتاهیها هستیم.
وی ادامه داد: این نهادها به هر دلیلی در زمان مقرر و تایین شده نسبت به اجرای پروژههای عمرانی خود کوتاهی کرده و بلافاصله بعد از اتمام پروژههای آسفالت شهرداری، کار عمرانی خود را آغاز میکنند که این امر را در اکثر معابر سطح شهر شاهد هستیم.
مسئول عمران شهرداری دماوند اتخاذ تدابیری برای بهبود روند اجرای ترمیمهای حفاریها را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: باید زمینهای فراهم شود تا با نظارت عالیه شهرداری، هرگونه ترمیم، بهسازی و یا دیگر اقدامات توسط این گونه نهادها چون آب، برق، گاز، مخابرات و غیره قبل از اجرای پروژه عمرانی انجام گیرد.
انتهای پیام/ی30/گ1003