اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت صورت گرفت

اجرای 2 پروژه عمرانی در هچیرود مازندران

خبرگزاری فارس: کلنگ‌زنی پل بزرگ مرکز شهر هچیرود و افتتاح دو طرح آسفالت از پروژه‌های عمرانی هچیرود در هفته دولت بود.

اجرای 2 پروژه عمرانی در هچیرود مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از هچیرود، در آخرین روز از هفته دولت و با حضور فرماندار و بخشدار مرکزی چالوس، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر هچیرود و رئیس اداره راه و شهرسازی چالوس کلنگ پل بزرگ مرکز شهر هچیرود به زمین زده شد.

در این مراسم شهردار هچیرود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت گفت: از محل حوادث و اعتبار ماده 12 حوادث و با توجه استاندار مازندران، 250 میلیون تومان برای مدیریت حوادث و سوانح هچیرود اختصاص پیدا کرد.

اکبر جعفرنژاد بیان داشت: هچیرورد کریدور غرب به شرق در شمال کشور محسوب می‌شود. همچنین با مشورت اعضای شورای شهر بر آن شدیم تا این اعتبار را در راستای ایجاد پل مرکز شهر و با هدف روان‌سازی ترافیک و توسعه روند حمل و نقل شهری هچیرود هزینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این مسیر پل‌هایی داشتیم که به دلیل قدمت بالا و عبور از سن ترافیکی منجر به حادثه شدند، گفت: برآورد اولیه هزینه احداث این پروژه حدود یک میلیارد تومان است و با افزایش قیمت این هزینه نیز افزایش خواهد یافت.

شهردار هچیرود با تاکید بر اینکه به شرط تامین اعتبار تا پایان سال این پل به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: گره‌گشایی ترافیک مرکز هچیرود که سال‌هاست گریبانگیر این منطقه خست‌دار از آرزوهای دیرینه مردم هچیرود است و امیدواریم با احداث این پل در سال 92 مشکل ترافیک در هچیرود نداشته باشیم.

وی ابراز داشت: طول این پل 35 متر و عرض آن 11 متر، دارای عابر پیاده است.

فرماندار چالوس نیز در این مراسم با بیان اینکه موقعیت ویژه هچیرود می‌طلبد تا استاندار و دیگر مسئولان ذی‌ربط استانی نگاه ویژه به این خطه داشته باشند، گفت: از مسئولان امر تقاضا داریم تا با همکاری لازم در این رابطه ترافیک سنگین هچیرود که مانند غده سرطانی گلوی این شهر هچیرود را می‌فشارد را با احداث این پل رفع کنیم.

سید قدیر رضایی با تقدیر از تلاش‌های شهردار و اعضای شورای شهر و همچنین همراهی صمیمانه بخشدار مرکزی چالوس گفت: از مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز درخواست می‌کنیم تا بازدیدی از این نقطه داشته باشند و از نزدیک مسائل و مشکلات هچیرود را لمس کنند تا بتوانند با دید کارشناسی نسبت به همراهی و همکاری با مسئولان این شهر همچون گذشته یاری‌رسان ما در رفع مشکلات مردم باشند. چراکه هچیرود تنها متعلق به چالوس و مازندران نیست و از سراسر کشور به ویژه در ایام تعطیل از این شهر توریستی گذر و یا در آن سکنی می‌گزینند و این امر می‌طلبد تا اعتبار فرا شهرستانی و فرا استانی به آن تعلق گیرد.

به گزارش فارس، در ادامه با حضور مسئولان دو طرح آسفالت روستایی خیابان جمشیدی و هرطه‌کلای هچیرود نیز به بهره‌برداری رسیدند.

در حاشیه این مراسم رئیس شورای شهر هچیرود با گرامیداشت هفته دولت عنوان کرد: برای عملیاتی شدن این طرح نماینده قبلی و نماینده فعلی مجلس، فرماندار، بخشدار، رئیس راه و شهرسازی و دیگر مسئولان ذی‌ربط همکاری صمیمانه‌ای با ما داشتند که جای تقدیر دارد.

نظرعلی فقیه در مراسم افتتاح آسفالت روستای خیابان جمشیدی گفت: این خیابان هچیرود را به سه پارچه آبادی اکبرآباد، دلگشا و سنگ وارث با بیش از 2 هزار نفر جمعیت متصل می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه آسفالت این مسیر از آرزوهای دیرینه مردم بوده، افزود: با آسفالت این خیابان مسیر چهار کیلومتری به دو کیلومتر کاهش خواهد یافت و با اینکه با توجه به ترافیک سنگین مرکز شهر هچیرود، دیگر شهروندان مجبور به طی مسافت طولانی نبوده و از طریق این راه میانبر به مقصد خود خواهند رسید.

فقیه با بیان اینکه این مسیر 2 هزار و 100 متر روکش آسفالت می‌خواهد، تصریح کرد: در پروژه حدود 800 متر دیده شده و بقیه در اعتبارات لحاظ نشده و همه تلاش ما این است تا این مسیر را به طور کامل آسفالت کنیم و خواسته به حق مردم این منطقه را برآورده سازیم و در این رابطه از مسئولان استانی درخواست می کنیم تا همکاری لازم را با ما داشته باشند.

رئیس شورای شهر هچیرود ادامه داد: هم اکنون عملیات آسفالت 800 متر این مسیر و همچنین هرطه‌کلا و اجاکله در حال انجام بوده و در نظر داریم پس از اتمام مسیر هرطه‌کلا و اجاکله یک هزار و 300 متر باقیمانده خیابان جمشیدی را نیز عملیاتی سازیم.

رئیس اداره راه و شهرسازی چالوس نیز با بیان اینکه برای مسیر خیابان جمشیدی تاکنون 75 میلیون اعتبار در نظر گرفته شد که تاکنون 40 درصد آن تخصیص یافته، یادآور شد: این پروژه با حساسیت و دقتی که در آن صورت می‌پذیرد حداقل پنج سال ضمانت کیفیت خواهد داشت.

باباعلی نائیج ابراز داشت: عرض این خیابان شش متر و میزان ضخامت آسفالت هفت سانتی متر است که بعد از کوبیدگی به شش سانتی متر می‌رسد.

وی اضافه کرد: همچنین میزان آسفالت مسیر هرطه کلا و اجاکله یک‌هزار و 200 متر با اعتبار 120 میلیون تومانی صورت می‌پذیرد.

بخشدار مرکزی چالوس نیز گفت: این دو طرح آسفالت در زمان قبل از شهر شدن هچیرود جزء پروژه‌های روستایی بود که با تلاش مسئولان و بویژه شورای شهر هچیرود در این منطقه باقی ماند و در این آبادی‌ها که هم اینک جزو شهر محسوب می‌شوند باقی ماند.

علی ردایی افزود: ادامه آسفالت خیابان جمشیدی نیازمند اعتبارات خاصی است، جذب اعتبار خارج از چارچوب و ضوابط بسیار سخت است اما مسئولان منطقه همه تلاش خود را بکار خواهند بست تا این پروژه به طور کامل اجرایی شود.

فرماندار چالوس نیز هچیرود را مرکز ثقل مسافر و گردشگر در منطقه غرب استان دانست و متذکر شد: از ابتدای کمربندی چالوس تا انتهای بخش مرکزی یک نقطه بکر گردشگری است و همین می‌طلبد تا  تا نگاه مسئولان به هچیرود بالاتر از شهرستانی باشد.

سید قدیر رضایی اذعان داشت: جمعیتی که این روزها با توجه به تعطیلی تهران در این منطقه دیده می‌شود به خوبی گویای نیازهای هچیرود در پذیرایی از مسافران است، بنابراین نگاه ما نیز در کارگروه‌های مختلف به هچیرود جدی‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول