اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفتمین روز از هفته دولت

4 طرح عمرانی در همدان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در هفتمین روز از هفته دولت چهار طرح عمرانی در سطح شهرستان همدان افتتاح شد.

4 طرح عمرانی در همدان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیش از ظهر هفتمین روز از هفته دولت چهار طرح عمرانی با حضور تنی چند از مسئولان شهرستان افتتاح و کلنگ احداث یک طرح نیز به زمین زده شد.

* احداث نمازخانه دبستان طالقانی

این پروژه با زیربنای 130 متر مربع با نوع سازه آجری ساخته شده که میزان هزینه انجام شده برای آن 500 میلیون ریال بوده است.

مدیرکل نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان همدان در این جلسه اظهار داشت: مدت زمان اجرای این پروژه در کمتر از دو ماه رخ داده که در راستای طرح آموزشی 3-3-6 و به منظور ایجاد فضاهای مورد نیاز آموزشی احداث شده است.

ابراهیم امینی‌فرد با اشاره به تلاش اداره نوسازی در راستای تأمین فضای آموزشی در سطح استان ادامه داد: اغلب پروژه‌های افتتاحی ما در هفته دولت در سطح شهرستان همدان بوده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ‌یک همدان نیز از همکاری اداره کل نوسازی استان با آموزش و پرورش تقدیر کرد و اظهار داشت: در راستای اجرای طرح آموزشی 3-3-6 نیازهای ما به اداره نوسازی ابلاغ شد که همکاری لازم را داشته و در این راه از هیچ کوششی فروگذاری نکرده‌اند.

علی مظاهری تأکید کرد: این مهم در راستای تأمین آسایش دانش‌آموزان انجام شده و شیوه کار نیز بدین صورت بوده که هر جا فضایی قابل تبدیل بوده تبدیل به فضای آموزشی شده و هر جا که ضرورت ایجاد آن احساس می‌شد احداث آن مورد توجه قرار گرفته است.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار همدان نیز اجرای طرح‌های آموزشی از سوی اداره کل نوسازی طی دو ماه را قابل ستایش دانست و افزود: این مبحث می‌تواند به عنوان رکوردی برای این مجموعه ثبت شود.

علی‌احسان قنبری علاوه بر استحکام این بنا، به نماکاری آن نیز اشاره کرد و ایجاد چنین سازه‌ای را حائز اهمیت برشمرد.

* احداث حمام محله حاجی

موزه و نگارخانه صنایع دستی و هنرهای سنتی حمام محله حاجی با مساحت یک‌هزار متر مربع از دیگر پروژه‌های افتتاحی در این روز بود.

تاریخ تملک این پروژه از سال 75 تا 85 بوده و هزینه خریداری شده برای آن 2 هزار و 100 میلیون ریال و اعتبارات هزینه شده نیز 2 هزار و 700 میلیون ریال بوده است.

تاریخ ساخت حمام مربوط به دوره قاجاریه است.

* افتتاح مرکز مخابرات کافوی نوری عقیل 31

مدیرکل مخابرات استان همدان در این مراسم اظهار داشت: 32 پروژه با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان در استان همدان افتتاح شده که شش پروژه آن با 400 میلیون تومان مربوط به شهرستان همدان بوده است.

قاسم نظری‌پویا افزود: در این پروژه از فناوری‌های روز دنیا استفاده شده که در حال حاضر یک‌هزار و 160 شماره تلفن مشغول به کار دارد و ظرفیت آن نیز 200 شماره است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حاشیه شهر در راستای توانمندسازی این مناطق گفت: 3 میلیارد تومان در حاشیه شهر همدان در ارتباط با زیرساخت‌های مخابرات هزینه شده است.

مدیرکل مخابرات استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر شهروندان حاشیه شهر به لحاظ دسترسی به مخابرات هیچ فرقی با دیگر مناطق شهر ندارند.

وی در ادامه سخنانش به شاخص‌های مخابراتی استان پرداخت و افزود: در حال حاضر تعداد شماره‌های مشغول به کار تلفن ثابت در استان بیش از 530 هزار مورد است که میانگین ضریب نفوذ استانی 32 درصد است.

نظری‌پویا خاطرنشان کرد: 50 درصد شماره‌های مشغول به کار تلفن ثابت در سطح شهرستان همدان است که در این میان میانگین ضریب نفوذ آن نیز 39 درصد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه یک‌میلیون و 50 هزار شماره تلفن همراه در استان فعال است، افزود: میانگین ضریب نفوذ استان همدان 61 درصد و میانگین ضریب نفوذ شهرستان همدان در این رابطه نیز بالای 122 درصد است.

مدیرکل مخابرات استان همدان اظهار داشت: بیش از 30 هزار پورت اینترنت پرسرعت در سطح استان واگذار شده که در این زمینه نیز به عنوان یکی از استان‌های برتر کشور شناخته شده‌ایم.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته شاخص‌های شهرستان همدان در وضعیت خوبی قرار دارد که این امر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

* مقاوم‌سازی مدرسه 15 خرداد کوی ولیعصر

زیربنای آموزشی این مدرسه 150 متر مربع، تعداد اتاق و کلاس 26 باب و میزان هزینه شده برای آن نیز 2 هزار و 500 میلیون ریال بوده است.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار همدان با اشاره به اینکه ایران یکی از 10 کشور زلزله‌خیز جهان است، گفت: توجه به مقاوم‌سازی مدارس و تأمین آسایش و آرامش روحی دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور امری است که باید مورد توجه باشد که البته کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

محمدعلی محمدی در ادامه از اقدامات انجام شده در بخش توانمندسازی حاشیه شهر سخن راند و اظهار داشت: 40 میلیارد تومان برای انجام فعالیت‌های مختلف در حاشیه شهر صورت گرفته که در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی و... بوده است.

در پایان این مراسم کلنگ احداث نمازخانه مدرسه 15 خرداد کوی ولیعصر به زمین زده شد و مقرر شد احداث آن تا پایان مهرماه به اتمام رسد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول