اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان:

130 خانه عالم در استان همدان ایجاد شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده موفق شدیم 130 باب خانه عالم را در استان همدان ایجاد و مهیا کنیم.

130 خانه عالم در استان همدان ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه ظهر امروز در همایش مبلغان استان همدان، با بیان اینکه آمار مبلغان استان همدان نسبت به مساجد بسیار کم است، اظهار کرد: در حال حاضر در استان بیش از 2 هزار مسجد و حسینیه وجود دارد اما مبلغان بومی استان کمتر از این تعداد هستند که با این وصف خلأ نیروی انسانی در این زمینه احساس می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت همسران روحانیون مبلغ در روستاها در راستای امر تبلیغ بین بانوان، این روند را امری مؤثر در راستای بسط شبکه تبلیغی به ویژه در ماه رمضان قلمداد کرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به افزایش آمار اعتیاد در استان و مباحث خانوادگی مختلف عنوان کرد: معضل نحله‌های انحرافی در شهرهای شمال استان، غوغا می‌کند و بحث گرایش به زرتشت و سنت‌های دراویش نیز در استان داریم که باید گفت برخی از این معضلات به دلیل ناآگاهی است تا غرض‌ورزی؛ با این وصف نگاه ویژه و توجه خاص روحانیت را در امر آگاه‌سازی مردم می‌طلبد.

وی با اشاره به بحث ایجاد خانه‌های عالم در سطح استان همدان، ابراز کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده موفق شدیم 130 باب خانه عالم را در استان همدان ایجاد و مهیا کنیم که در راستای ایجاد این مهم نیز روحانیون باید تبلیغ کنند تا مردم مشارکت خود را همچون گذشته داشته باشند.

آزادیخواه با اشاره به آمار منازعات قومی و قبیله‌ای، چاقوکشی و خودکشی در شهرهای جنوبی استان همدان نیز بیان کرد: همت روحانیون در این زمینه می‌تواند معطوف به حل مباحث خانوادگی و رفع معضل منازعات قومی و خانوادگی باشد.

وی با بیان اینکه روحانیون به ویژه در ماه رمضان باید بیشتر فروع شرعی و فقهی را بیان کنند، گفت: در قریب به 100 روستای استان همدان خانه قرآن فعال است که بر این اساس برنامه‌های قرآنی را از این طریق می‌توانید به مردم منتقل کنید.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه قریب به یک‌هزار و 900 هیئت مذهبی در روستاهای استان همدان فعال است، تصریح کرد: بسیاری از این هیئت‌ها دارای تجهیزات صوتی و... هستند که با این وصف می‌توانند در ایام رمضان یاری‌گر روحانیون باشند.

وی با بیان اینکه جامعه کنونی ما در زمینه حجاب و عفاف خلأ جدی دارد از روحانیون حاضر در همایش برگزاری جلسات و نشست‌های مشترکی با اقشار مختلف مردمی خصوصاً جوانان در این زمینه را خواستار شد.

آزادیخواه در پایان سخنان خود با اشاره به مشکلات متعدد فرهنگی در جامعه از جمله معضل حجاب و عفاف، عنوان کرد: کمیسیون فرهنگی در مجلس از ضعیف‌ترین کمیسیون‌ها است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول