اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه:

مرحوم جلیلی مشاوری متشرع بود

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه گفت: مرحوم حجت‌الاسلام شیخ صلاح‌الدین جلیلی مشاوری آگاه، دلسوز و متشرع بود.

مرحوم جلیلی مشاوری متشرع بود

حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: مرحوم حجت‌الاسلام سید شیخ صلاح‌الدین جلیلی فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ حسام‌الدین جلیلی و نوه مرحوم آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ شجاع‌الدین جلیلی از خاندان علم بوده است.

موسوی تصریح کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری، کرمانشاه دارای خاندان علم است و یکی از خاندان علم، خاندان جلیلی هستند.

وی ادامه داد: ایشان تحصیلات کلاسیک را تا مقطع دیپلم و با رتبه ممتاز در شهر کرمانشاه ادامه داد و تحصیلات حوزوی را در شهر کرمانشاه و قم دنبال کرد و از محضر اساتید بزرگی همچون آیت‌الله نجومی، آیت‌الله میبدی و آیت‌الله شیخ عبدالخالق جلیلی بهره برد.

موسوی گفت: در اواخر در میان مردم، در سرد و گرم روزگار و در تلخی و شیرینی زندگی مردم شریک بود، صبح‌ها برای پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و مشاوره در دفتر آیت‌الله شیخ مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه حضور داشت.

وی بیان داشت: مرحوم جلیلی نماز ظهر و عصر را در مسجد حاج شهبازخان و نماز مغرب و عشا را در مسجد دیگری اقامه می‌کرد و اصول طلبگی را مراعات کرده و الگویی برای طلبه‌های جوان بود.

موسوی با اشاره به خصوصیات بارز متعدد اخلاقی مرحوم جلیلی، گفت: ایشان نه شیفته دنیا بود و نه به دانش مغرور و شرافتمندانه در کمال سادگی زندگی می‌کرد.

وی مرحوم جلیلی را یک روحانی صبور و انسانی قانع دانست که دارای خلق خوشی بود و تاکید کرد: وی فردی بود که به تعبیر معصوم(ع)، " بشره فی وجهه"، همیشه خوشحالی خود را در تبسم نشان می‌داد و در برخورد با آحاد مردم متبسم بود.

موسوی خاطرنشان کرد: مرحوم جلیلی اگر مصیبتی یا مشکلی داشت، در دل خود نهان می‌کرد و وقتی راه می‌رفت، عامل به آیه قرآن بود که می‌فرماید: "و عبادالرحمن الذین یمشون علی الارض هونا".

وی با اشاره به متانت مرحوم جلیلی، تاکید کرد: وی با مردم بسیار صمیمی و مشاوری آگاه، دلسوز و متشرع بود و برای حل مشکلات مردم، مشاوری جدی و پیگیر بود.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول