اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور:

توجه به قرآن از افتخارات جمهوری اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: توجه فوق‌العاده به قرآن و ترجمه و تفسیر آن یکی از افتخارات جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

توجه به قرآن از افتخارات جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری چهارمین دوره مسابقات معارف ثقلین با عنوان حفظ، ترجمه و رونویسی زیارت جامعه کبیره که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد اظهار کرد: تبلیغات فرهنگی و دینی دارای ظرفیت‌های متنوعی است و تجربه نشان داده که باید از این ظرفیت‌ها در عرصه‌های گوناگون استفاده کرد.

وی با بیان اینکه سلیقه افراد در زمینه تبلیغات و تاثیرپذیری از آن متفاوت است افزود: طیف گسترده‌ای از هنرها نظیر تئاتر، فیلم و طراحی در این زمینه مؤثر هستند و برگزاری مسابقات گوناگون نیز یکی از راه‌هایی است که تاثیر بسزایی دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به سه دوره گذشته این مسابقات که توسط معاونت تهذیب برگزار شده است گفت: زیارت جامعه در واقع یک منشور بلند، فاخر، عالی و با مضامین بلند است که در حقیقت هویت تشیع را در قالب کلام نورانی امام هادی(ع) نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر ترویج این زیارت مهم خاطر نشان کرد: چنانچه بتوان طلاب علوم دینی را به سمت فراگیری اینگونه منابع عظیم نظیر نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و زیارت جامعه کبیره سوق داد کار مهمی صورت گرفته و آنها می‌توانند بر اساس فرازهای این کتاب‌ها و زیارت‌ها به سخنرانی و تبلیغ بپردازند.

حسینی‌بوشهری ادامه داد: باید بر غنای معرفتی حوزه‌های علمیه در زمینه ادعیه و زیارات بیفزاییم زیرا آیات قرآن جای خود را داشته و خوشبختانه حفظ این کتاب آسمانی به صورت یک فرهنگ در سطح کشور درآمده و این امر یعنی توجه فوق‌العاده به قرآن و ترجمه و تفسیر آن یکی از افتخارات جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به هزاران شخص حافظ قرآن و مسلط به ترجمه آن در داخل ایران گفت: در زمینه ادعیه و زیارات نیز شاهد هستیم که مخالفان اهل بیت(ع) در راستای نفی آنها تلاش می‌کردند و در عین حال برخی دوستان نادان نیز در بیان مقامات آنها غلو داشتند اما این بزرگواران همواره بر تعادل در این خصوص تاکید می‌کردند و زیارت جامعه کبیره از همین دست است.

وی خاطر نشان کرد: ویژگی زیارت جامعه کبیره این است که مرز روشنی را ترسیم می‌کند که علاوه بر بیان مقامات اهل بیت(ع) از غلو در آن پرهیز شده است.

حسینی‌بوشهری با تاکید بر رشد طلاب در قالب نگاه معرفتی به اهل بیت(ع) بیان داشت: اینگونه اقدامات یعنی برگزاری مسابقاتی در زمینه زیارات شیعی موجب اجر معنوی و اخروی خواهد بود و مدیریت حوزه‌های علمیه نیز در حد توان با معاونت تهذیب همراهی و همکاری خواهد داشت.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول