اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر مطالعات زنان حوزه علمیه قم:

حیا موجب رشد و تعالی جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر مطالعات زنان حوزه علمیه قم گفت: حفظ مرز افراد و همچنین حیا در خانواده‌ها و جامعه به سلامت جامعه کمک کرده و موجب رشد و تعالی آن می‌شود.

حیا موجب رشد و تعالی جامعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام‌ محمدرضا زیبایی‌نژاد مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم در چهارمین روز از طرح ولایت بسیج دانشجویی استان قزوین در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین اظهار کرد: تمایز فراوانی میان زن و مرد وجود دارد اما یکی از این تمایزها که اروپایی‌ها هم در این رابطه مقالاتی را دارند، تمایز در نوع تحریک پذیری انسان‌هاست.

مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم تصریح کرد: حیا به معنی ترس و شرم است و یکی از ویژگی‌های بارز زنان میزان حیا در آن‌ها است، در روایات گفته شده اگر حیا 10 قسم داشته باشد، 9 قسم آن برای زنان است.

زیبایی‌نژاد با اشاره به ارزش‌های اخلاقی عنوان کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید عفت یکی از ارزش‌های اخلاقی است که از هر کسی صادر بشود، ارزشمند است ولی برای زنان از ارزش بیشتر برخوردار است و یکی از دلایل اهمیت این ارزش برای زنان ارتباط آن‌ها با فرزندان و تربیت نسل‌های‌ بعد است.

وی افزود: بی‌عفتی آثار مخربی برای زنان و مردان دارد، اما بی‌عفتی در زنان موجب به فساد کشیدن افراد بیشتری می‌شود. در واقع تأثیرات مثبت و منفی زن در جامعه بیشتر است و این مسئله به اهمیت بحث عفاف می‌افزاید.

مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم اذعان کرد: یکی از علت‌های تشریح حجاب خاص برای خانم‌ها می‌تواند حریم درست کردن و محافظت از آن‌ها باشد.

زیبایی‌نژاد با بیان ویژگی‌های زن و مرد از منظر امام علی (ع) عنوان کرد: با توجه به روایت امام علی (ع) بعضی از ویژگی‌ها برای مرد بد و ناپسند اما همان ویژگی‌ها برای زنان از ویژگی‌های خوب به حساب آمده که یکی از این ویژگی‌ها ترس است.

وی ادامه داد: ترس زن از بی‌عفتی سبب می‌شود که کمتر در معرض آسیب قرار بگیرد و این ترس برای زنان از ویژگی‌های مثبت به حساب می‌آید.

مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم تأکید کرد: بهترین راه برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی حفظ مرزهاست و اگر مرزها در بین افراد و خانواده‌‌ها حفظ شود، تأثیر بسزایی در تربیت نسل‌های بعد خواهد داشت.

لازم به ذکر است، طرح ولایت با حضور اساتید مطرح کشوری و همچنین دانشجویان پرشور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول