اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن مهدویت حوزه علمیه قم:

مناظره «جایگاه رجعت در نظام معرفتی اسلام» برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن مهدویت حوزه علمیه قم از برگزاری مناظره «جایگاه رجعت در نظام معرفتی اسلام» هشتم شهریور ماه در قم خبر داد.

مناظره «جایگاه رجعت در نظام معرفتی اسلام» برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام محمدتقی ربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نشست‌های انجمن علمی مهدویت اظهار کرد: به دلیل جایگاه تخصصی مهدویت شاید برخی از مراکز و مجموعه‌های پژوهشی و آموزشی فرهنگی مربوط به مهدویت به دلیل ملاحظاتی نتوانند در آن حیطه وارد شوند.

وی خاطر نشان کرد: موضوعاتی وجود دارد که جامعه نسبت به آن التهاب دارد و محل آسیب و انحراف برای افراد است بنابراین موضوعاتی مانند مصادیق ظهور، نشانه‌های ظهور و علائم ظهور در این نشست‌ها بررسی می‌شود.

رئیس انجمن مهدویت حوزه علمیه قم از برگزاری مناظره علمی «جایگاه رجعت در نظام معرفتی اسلام» خبر داد و افزود: این مناظره از سوی انجمن مهدویت حوزه و با همکاری مرکز تخصصی مهدویت برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: رصد کردن تازه‌های علمی و مسائلی که به عنوان اندیشه‌های جدید در بین بزرگان به وجود می‌آید باید مورد نقد و نظر و ملاحظه صاحب‌نظران و فرهیختگان قرار گیرد.

ربانی با بیان اینکه مناظره علمی «جایگاه رجعت در نظام معرفتی اسلام» به عنوان نشست مقدماتی برای همایش مهدویت و آینده جهان تعریف شده است گفت: این نشست از نگاه انجمن مهدویت به صورت جایگاه نظریه‌پردازی است و «آیت‌الله سند» از اساتید حوزه علمیه عراق نظریه بدیهی را درباره مسئله رجعت در این نشست مطرح می‌کند.

وی عنوان داشت: ضرورت دارد با برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها توجه اندیشمندان و محققان را به موضوع جایگاه رجعت در نظام معرفتی اسلام جلب کنیم.

رئیس انجمن مهدویت حوزه علمیه قم با اشاره به رسالت انجمن‌های علمی حوزه گفت: رصد کردن اندیشه‌های بدیع و نو در هر موضوع اختصاصی یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های انجمن‌های علمی حوزه است.

وی به وظایف انجمن علمی مهدویت اشاره کرد و افزود: باید دو نگاه را پیگیری کنیم؛ یکی نگاهی که در حوزه ارزشی این موضوع تولید و نظریه‌پردازی می‌شود و دیگری حرکت‌های انحرافی که به عنوان آسیب در حوزه مهدویت مطرح می‌شود.

مناظره علمی جایگاه رجعت در نظام معرفتی اسلام با حضور حضرات آیات شیخ محمد سند، از اساتید حوزه علمیه عراق و نجم الدین طبسی، از اساتید حوزه علمیه قم هشتم شهریور ساعت 18 در سالن اجلاس مرکز تخصصی مهدویت واقع در صفائیه، کوچه آمار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول