اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران خبر داد

راه‌اندازی 20 ایستگاه مطالعه کتاب در گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران گفت: به منظور دسترسی بیشتر جوانان و اقشار مختلف مردم به کتاب، ایستگاه‌های مطالعه کتاب با عنوان «پیک مهر» در 20 نقطه این شهرستان نصب و راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 20 ایستگاه مطالعه کتاب در گچساران

سید فاضل شکرالله‌زاده صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: توسعه کتابخانه‌ها سبب ترقی و پیشرفت جامعه در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در 20 نقطه شهرستان ادامه داد: راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در نقاط مختلف گچساران در راستای تهیه آسان و بهر‌ه‌مندسازی افراد مناطق مختلف شهرستان از کتاب و کتابخوانی است.

شکرالله‌زاده تأکید کرد: با نصب و راه‌اندازی ایستگاه‌های کتابخوانی در این نقاط، افراد ساکن می‌توانند به راحتی با تهیه کتاب مورد نظر خود به مطالعه کتاب بپردازند.

وی با بیان اینکه کتاب‌های هر ایستگاه هر 10 روز یکبار از طریق پیک تغییر کرده و کتاب‌های جدیدی جایگزین می‌شود، تصریح کرد: در طرح نصب ایستگاه‌های پیک مهر هر ایستگاه دارای یک قفسه بوده که افزون بر 60 جلد کتاب در آن جای می‌گیرد.

راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی گچساران در بند تجهیزات است

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش مطالعه مردم این شهرستان را از اهداف اجرای طرح پیک مهر عنوان کرد.

شکرالله‌زاده از افتتاح یک باب کتابخانه روستایی در خیرآباد پادوک خبر داد و ابراز داشت: این کتابخانه تا پایان شهریور امسال راه‌اندازی خواهد شد.

وی کمبود فعلی این کتابخانه را کمبود تجهیزات عنوان داشت و گفت: ساختمان این اداره آماده است و با دریافت تجهیزات پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور سال 91، راه‌اندازی کامل این کتابخانه انجام شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران از شناسایی محل احداث کتابخانه در سه روستای گچساران خبر داد و تأکید کرد: روستاهای سرآب‌ننیز، بی‌بی‌جان‌آباد و آب‌شیرین شناسایی شده و راه‌اندازی این کتابخانه‌ها همکاری هر چه بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

شکرالله‌زاده از عضوگیری رایگان به مدت دو روز در تمامی کتابخانه‌های عمومی گچساران به مناسبت هفته دولت خبر داد.

وی بیان داشت: عضوگیری برای عضویت رایگان در کتابخانه‌های گچساران به مدت دو روز در تمامی کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی صورت می‌‌گیرد که همکاری مسئولان و دهیاران روستاها برای بهره‌مندی بیشتر مردم از این فرصت ضرورت دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گچساران با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: برنامه و موضوع مطالعه مفید باید در راستای به ثمر رساندن استعدادهای متعالی افراد انجام شود.

شکرالله‌زاده ابراز داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، پیشرفت کشور بدون توسعه در بخش کتاب و کتابخوانی غیر ممکن بوده که این موضوع نشان‌دهنده نقش حساس و مهم مطالعه در تکامل فردی و اجتماعی است.

وی بیان داشت: همگام با توسعه روزافزون در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فضاهای کتابخانه‌ای، مطالعه و کتابخوانی نیز باید روند رو به رشد قابل توجهی داشته باشد.

شکرالله‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر این شهرستان با 10 کتابخانه دارای 7 هزار و 925 جلد کتاب بوده که این تعداد شامل 5 هزار و 214 عنوان کتاب در سطح گچساران است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول