اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی:

ارتقای جایگاه کتاب در جامعه یکی از دغدغه‌های رهبری است

خبرگزاری فارس: معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: ارتقای جایگاه کتاب در جامعه یکی از دغدغه‌های رهبری است.

ارتقای جایگاه کتاب در جامعه یکی از دغدغه‌های رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید زهرا حسینی عصر امروز در جمع مردم روستای امیرآباد با اشاره به اینکه باید فرهنگ مطالعه کتاب در جامعه نهادینه شود، اظهار کرد: نهادینه‌سازی مردم با فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سخن حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در مورد کتاب مبنی بر اینکه کتاب‌ بوستان دانشمندان است، گفت: در بوستان آنچه می‌بینید نشاط و بالندگی است.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با تاکید بر جذب دانش‌آموزان به کتابخانه و ارتقای کتابخوانی در بین آنان اظهار کرد: دانش‌آموزان باید با کتاب بیشتر مانوس شوند.

حسینی با بیان اینکه ظرفیت لازم در کتابخانه‌های عمومی وجود ندارد، گفت: با توجه به آسیب‌هایی که امروزه در جامعه دامن‌گیر جوانان است باید نگران اوقات فراغت جوانان باشیم.

وی فراهم آوردن محیطی مناسب در کتابخانه‌ها برای جذب جوانان به سمت مطالعه را بسیار مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: یکی از مکان‌هایی که می‌تواند جوانان و نوجوانان را در برابر انحرافات و آسیب‌های اجتماعی واکسینه کند کتابخانه‌های عمومی است.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی به کتابخانه روستای امیرآباد بیرجند اشاره کرد و گفت: کتابخانه عمومی سیمرغ با 5 هزار و 308 نسخه کتاب آغاز به کار کرده است.

حسینی تعداد اعضای این کتابخانه را 378 نفر عنوان کرد و افزود: مکان راه‌اندازی این کتابخانه توسط حسینیه صاحب‌الزمانی (عج) این روستا به صورت رایگان واگذار شده است.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه این مکان تغییر کاربری شده و پیش از این سالن ورزشی بوده است، گفت: به دلیل قرار گرفتن این کتابخانه در زیرزمین مشکلات متعددی برای مراجعه کنندگان وجود دارد که نیازمند تدابیر مسئولان است.

حسینی به اختصاص اعتبارات فرهنگی ویژه از سوی فرمانداری بیرجند برای احداث، تجهیز و نوسازی کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: سال گذشته مبلغ 100 میلیون تومان و امسال 130 میلیون تومان از سوی این نهاد برای کتابخانه‌ها اختصاص یافته است.

وی به دغدغه مقام معظم رهبری در مورد کتاب اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری جایگاه واقعی کتاب در جامعه است.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول