اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تبریز صورت گرفت

حضور سرزده خاتمی در منزل راوی کتاب «نورالدین پسر ایران»

خبرگزاری فارس: آیت‌الله سیداحمد خاتمی به طور سرزده در منزل سید نورالدین عافی راوی کتاب «نورالدین پسر ایران» حضور یافت.

حضور سرزده خاتمی در منزل راوی کتاب «نورالدین پسر ایران»

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران که به منظور بازدید از مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی صبح امروز وارد تبریز شد در بدو ورود به این شهر به طور سرزده در منزل سیدنورالدین عافی حضور یافت و با این جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس دیدار کرد.

سیداحمد خاتمی در جریان حضور در منزل راوی کتاب «نورالدین پسر ایران» در حالی که معصومه سپهری نویسنده کتاب نیز حضور داشت، راوی خاطرات و نیز نویسنده کتاب را با توجه به تاثیرگذاری‌ها و جذابیت آن شایسته تقدیر دانست.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: با مطالعه کتاب «نورالدین پسر ایران» گاهی گریه کردم، گاهی شجاعت راوی را تحسین کرده و گاهی هم با خودم می‌گفتم این رزمنده دلاور اسلام چگونه زنده مانده است.

کتاب نورالدین پسر ایران حاوی خاطرات رزمنده دلاور تبریز است که توسط معصومه سپهری تدوین شده است و این روزها در بسیاری از محافل سخن از این کتاب می‌رود.

سیدنورالدین عافی از اهالی روستای خلجان تبریز در سال 59 در سن 16 سالگی عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و در طول 77 ماه حضور مداوم در جبهه‌ها و شرکت در عملیات‌های مختلف برای چندمین بار به شدت از نواحی مختلف بدن مجروح شد و در نهایت به عنوان جانباز 70 درصد و برادر شهید نائل آمد.

سال گذشته ‌دست‌نوشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر حاشیه کتاب «نورالدین پسر ایران» طی مراسمی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی در مؤسسه‌ حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب منتشر شد.‌

متن این تقریظ که ‌طی مراسمی با حضور جمعی از فعالان فرهنگی در مؤسسه‌ حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب به راوی «سیدنورالدین عافی»، همسر وی و نویسنده‌ کتاب «معصومه سپهری» اهدا شد، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

این نیز یکی از زیباترین نقاشی‌های صفحه‌ی پُرکار و اعجاز گونه‌ هشت سال دفاع مقدس است. هم راوی و هم نویسنده حقاً در هنرمندی، سنگ تمام گذاشته‌اند. آمیختگی این خاطرات به طنز و شیرین‌زبانی که از قریحه‌ ذاتی راوی برخاسته و با هنرمندی و نازک‌اندیشیِ نویسنده، به خوبی و پختگی در متن جا گرفته است، و نیز صراحت و جرأت راوی در بیان گوشه‌هایی که عادتاً در بیان خاطره‌ها نگفته می‌ماند، از ویژگی‌های برجسته‌ این کتاب است. تنها نقصی که به نظر رسید نپرداختن به نقش فداکارانه‌ همسری است که تلخی‌ها و دشواری‌های زندگی با رزمنده‌ای یکدنده و مجروح و شلوغ را به جان خریده و داوطلبانه همراهی دشوار و البته پر اجر با او را پذیرفته است.

ساعات خوش و با صفایی را در مقاطع پیش از خواب با این کتاب گذراندم. والحمدالله

90/10/20»

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول